Rosną młodzi artyści

Prezydent nagrodził 177 uczniów ze szkół podstawowych, gimnazjów i placówek ponadgimnazjalnych, którzy zostali laureatami konkursów artystycznych.


Wręczenie dyplomów i nagród książkowych miało miejsce 20 czerwca w Zespole Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie. Nagrodzono 97 laureatów z 23 szkół podstawowych, którzy uzyskali w sumie 109 tytułów. 36 uczniów ze średnią ocen co najmniej 4,8 za osiągnięcia w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach artystycznych dostało po 315 zł. w ramach jednorazowe stypendium prezydenta Lublina.

Pierwsze miejsce, pod względem liczby laureatów, wśród podstawówek zajęła: Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego. Tu 34 uczniów zdobyło 36 nagród. Druga na podium jest Szkoła Podstawowa nr 25 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego – Prymasa Tysiąclecia w Lublinie z liczbą 5 uczniów, którzy zdobyli 11 nagród. Trzecia jest Szkoła Podstawowa nr 51 im. Jana Pawła II – 9 uczniów zdobyło 10 nagród.

Gimnazja

Wśród uczniów gimnazjów nagrodzono 48 uczniów z 15 szkół. Uzyskali w sumie 52 tytuły. 23 uczniów ze średnią ocen co najmniej 4,5 oraz wzorową ocenę z zachowania jednorazowo dostało po 420 złotych prezydenckiego stypendium za osiągnięcia w konkursach artystycznych. Najwięcej utalentowanych artystycznie laureatów jest w Gimnazjum nr 18 im. Macieja Rataja (17 uczniów zdobyło 19 tytułów), Gimnazjum nr 16 im. Fryderyka Chopina (6 uczniów zdobyło 6 tytułów) i Gimnazjum nr 24 (5 uczniów zdobyło 5 tytułów).

Szkoły ponadgimnazjalne

W szkołach ponadgimnazjalnych także nie zabrakło artystycznie uzdolnionej młodzieży. Nagrodzono 32 laureatów z 12 szkół, którzy łącznie uzyskali 35 tytułów. Najlepszych 12 uczniów ze średnią ocen co najmniej 4,3 oraz wzorowym zachowaniem dostali za swoje osiągnięcia od prezydenta Lublina po 567 zł. W rankingu szkól z największą liczba laureatów zdecydowanie królowało III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Lubelskiej w Lublinie – 6 uczniów zdobyło 8 tytułów. Szkoły z największą liczbą laureatów otrzymały Puchary Prezydenta Lublina.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here