Od 9 stycznia można zamawiać Dacię Bigster, której ceny zaczynają się od 99 900 zł. Auto oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny w segmencie C-SUV i wiele wskazuje na to, że będzie kolejnym hitem sprzedaży po Dusterze. Stawiamy, że największą popularnością będzie cieszyć się odmiana hybrydowa z instalacją LPG.
Bigster odzwierciedla ambicje Dacii, aby wdrażać proste, czytelne gamy produktów, które spełniają potrzeby wszystkich klientów. Jest dostępny w czterech poziomach wyposażenia: Essential, Expression i dwóch topowych wersjach o różnej, ale uzupełniającej się zawartości, w tej samej cenie. Extreme jest stworzony dla entuzjastów outdooru – to wersja z panoramicznym szyberdachem, modułowymi relingami dachowymi, łatwą w czyszczeniu syntetyczną tapicerką Microcloud, gumowymi dywanikami i systemem YouClip 3 w 1 w standardzie.
Journey jest przeznaczony dla osób, które wolą podróżować w dobrym stylu, z tapicerką siedzeń o zwiększonym komforcie, elektrycznie sterowanym fotelem kierowcy i elektrycznie otwieraną klapą bagażnika w standardzie. Nowy kolor nadwozia Niebieski Indigo i opcjonalne dwukolorowe nadwozie (w wersjach Extreme i Journey) są dostępne wyłącznie dla modelu Bigster.
Bigster jest wyposażony w szereg układów napędowych, wszystkie zelektryfikowane, a niektóre są całkowicie nowe. Dostępny po raz pierwszy w gamie Dacii na tym poziomie mocy, układ napędowy TCe o mocy 140 KM łączy w sobie 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra z 48-woltowym układem mild hybrid, optymalizując przyjemność z jazdy oraz zmniejszając średnie zużycie paliwa i emisję CO2. Co ciekawe, może on być wyposażony w instalację gazową, co jeszcze zmniejszy koszty użytkowania.
Dacia Bigster jest pierwszym samochodem grupy Renault wyposażonym w całkowicie nowy hybrydowy układ napędowy o mocy 155 KM współpracujący z automatyczną skrzynią biegów, dostępny od wersji wyposażenia Expression. Gamę zamyka „terenowa” odmiana o mocy 130 KM z napędem 4×4, która została zbudowana z myślą o zjeżdżaniu z utartych szlaków dzięki napędowi na wszystkie koła współpracującemu z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 48-woltowemu układowi mild hybrid, który maksymalizuje wydajność. Wprowadzony wraz z modelem Duster, ten układ napędowy jest dostępny od wersji wyposażenia Essential.