Skoda celuje w high-tech

Skoda Auto coraz bardziej interesuje się wysoce rozwiniętym sektorem high-tech. Jest to element realizowanej strategii, w ramach której marka stawia na digitalizację i rozwój usług w zakresie mobilności cyfrowej. Niektóre z wybranych technologii przechodzą właśnie testy, które mają wykazać, jak sprawdzają się one w codziennych sytuacjach.

Już niebawem, klienci Skody będą mogli wybierać spośród portfolio aut elektrycznych. Z myślą o nich producent testuje innowacyjną technologię ładowania, którą stworzyła firma Chakratec. Rozwiązanie to swój potencjał zawdzięcza gromadzeniu energii kinetycznej, która włączona jest w nieograniczone cykle ładowania oraz rozładowywania dużej mocy.

Poprzez wzmocnienie i stabilizację sieci, Chakratec oferuje dostęp do szybkich stacji ładowania, które mogą być umiejscowione gdziekolwiek, bez potrzeby zmodernizowania infrastruktury, jednocześnie eliminując ryzyko wzrostu kosztów. Dzięki temu, że bateria nie ma pochodzenia chemicznego, jest ona przyjazna dla środowiska.

W lipcu tego roku, Skoda została udziałowcem w Anagog. Jest to start up, który zajmuje się rozwojem sztucznej inteligencji i analizą Big Data. Dzięki tej inwestycji Skoda posiada dostęp do najbardziej zaawansowanych narzędzi w zakresie technologii cyfrowych.

Wkrótce zaś testom poddana zostanie również technologia, która jest wynikiem współpracy z UVeye. Dzięki kamerom 360 stopni pojazdy z łatwością mogą zostać w całości zeskanowane, sprawdzając samochód pod kątem uszkodzeń i anomalii.

Pełen pogląd może zostać zaprezentowany w 3D, co pozwala wykryć niewielkie nawet uszczerbki np. podczas przeglądu, czy w sytuacji, gdy pojazd zwracany jest do dealera po wypożyczeniu lub leasingu. Przekłada się to na bezpieczeństwo i komfort użytkownika. (-)

News will be here