Stracił grube tysiące

Oszust podszył się pod pracownika banku Millennium, a gdy zadzwonił, nazwa banku wyświetliła się na ekranie telefonu rozmówcy. Tak wyciągnął od ofiary dostęp do rachunku i wypłacił sobie pieniądze.

W poniedziałek (19 kwietnia) do dyżurnego komendy zgłosił się 37-letni chełmianin, który poinformował o utracie pieniędzy z konta bankowego. To już kolejne oszustwo w ostatnim czasie. Tym razem jednak metodą na pracownika infolinii bankowej.

Jak wynikało z relacji poszkodowanego, zadzwonił do niego mężczyzna, który podał się za pracownika banku Millennium. Zapowiedział, że za chwilę do 37-latka zadzwoni inna pracownica banku, która pomoże mu zabezpieczyć rachunek, gdyż bank odnotował próbę włamania na jego konto. Podczas rozmowy na telefonie 37-latka wyświetliła się nazwa banku, więc mężczyzna niczego nie podejrzewał. Kobieta, która faktycznie skontaktowała się z nim, poleciła mu zainstalować aplikację umożliwiającą zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika. Następnie 37-latek miał przez telefon zalogować się na swoje konto.

– Już po zakończonej rozmowie, gdy sprawdzał rachunek, okazało się, że bez jego wiedzy zrealizowany został przelew na 55 tysięcy złotych – mówi kom. Ewa Czyż, rzecznik prasowa Komendy Miejskiej Policji w Chełmie.

Podobno nawet mężczyzna, który najpierw zadzwonił do ofiary, przedstawił się nazwiskiem prawdziwego pracownika Millennium. Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy i apelują o zachowanie ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. – Przede wszystkim pod żadnym pozorem, na żądanie tych osób, nie instalujmy na naszych urządzeniach aplikacji czy też oprogramowania, które pozwalają na zdalną obsługę. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie, zweryfikujmy, czy przekazywane nam informacje są prawdziwe, dzwoniąc do banku – uczula komisarz Czyż.

Również bank Millennium swego czasu przestrzegał przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii bankowej. Najważniejsze, by właściciele kont w banku nie pobierali żadnej podejrzanej aplikacji, nie udostępniali nikomu swoim poufnych danych (PESEL, numer karty płatniczej, kod CVV), nie podawali nikomu swoich danych logowania do systemu oraz logowali się do konta wyłącznie na stronie banku. Należy też pamiętać, że podczas logowania system prosi wyłącznie o podanie losowo wybranych znaków, nie wymaga podania pełnego numeru. (pc)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here