Prawie 400 zapytań otrzymało miasto od firm zainteresowanych budową dworca metropolitalnego w Lublinie. Właśnie z tego powodu termin otwarcia ofert został niedawno przesunięty na koniec maja. Miejscy urzędnicy zapewniają, że prace zakończą się w terminie, czyli za nieco ponad 2 lata.
– Termin otwarcia ofert został przedłużony, ponieważ jest to potrzebny czas na udzielenie kompletnych odpowiedzi firmom zainteresowanym realizacją prac. Łącznie otrzymaliśmy blisko 400 zapytań – tłumaczy Joanna Stryczewska z biura prasowego ratusza. Zapewnia, że nie ma to wpływu na planowany terminu zakończenia prac, czyli wakacje 2022 roku.
Przypomnijmy, że pierwotnie urzędnicy zakładali, że firmy zainteresowane budową metropolitalnego dworca autobusowego w Lublinie, będą mogły się zgłaszać do 24 marca. Termin składania ofert został jednak wydłużony do wtorku, 28 kwietnia. Niedawno Zarząd Dróg i Mostów wydłużył ten termin o kolejny miesiąc, tym razem do 29 maja.
Nowy dworzec autobusowy ma zostać zbudowany w rejonie dworca kolejowego Lublin Główny, między ulicami Młyńską, Gazową oraz Dworcową. W przyszłości ma przejąć rolę, jaką obecnie pełni dworzec przy alei Tysiąclecia. Oprócz budowy dworca metropolitalnego, przyszły wykonawca będzie musiał zrealizować szereg inwestycji drogowych.
Chodzi m.in. o przebudowę ulicy 1 Maja od skrzyżowania z ul. Dworcową i Pocztową do placu Bychawskiego, rozbudowę ulic Krochmalnej, Stadionowej, Młyńskiej i Dworcowej czy przebudowę placu Bychawskiego. Całkowita wartość inwestycji ma wynieść około 300 milionów złotych. Tempo prac ma być ekspresowe – wszystkie roboty mają się zakończyć w lipcu 2022 roku.
Grzegorz Rekiel