Urząd zasypany pytaniami

Dworzec metropolitalny ma w jednej części miasta skupić komunikację kolejową i autobusową. – Według projektu cały plac Dworcowy zamieni się w deptak, a w ramach inwestycji powstanie nowoczesny budynek dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym. W ramach budowy ZCK zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja oraz Pocztowa

Prawie 400 zapytań otrzymało miasto od firm zainteresowanych budową dworca metropolitalnego w Lublinie. Właśnie z tego powodu termin otwarcia ofert został niedawno przesunięty na koniec maja. Miejscy urzędnicy zapewniają, że prace zakończą się w terminie, czyli za nieco ponad 2 lata.


– Termin otwarcia ofert został przedłużony, ponieważ jest to potrzebny czas na udzielenie kompletnych odpowiedzi firmom zainteresowanym realizacją prac. Łącznie otrzymaliśmy blisko 400 zapytań – tłumaczy Joanna Stryczewska z biura prasowego ratusza. Zapewnia, że nie ma to wpływu na planowany terminu zakończenia prac, czyli wakacje 2022 roku.

Przypomnijmy, że pierwotnie urzędnicy zakładali, że firmy zainteresowane budową metropolitalnego dworca autobusowego w Lublinie, będą mogły się zgłaszać do 24 marca. Termin składania ofert został jednak wydłużony do wtorku, 28 kwietnia. Niedawno Zarząd Dróg i Mostów wydłużył ten termin o kolejny miesiąc, tym razem do 29 maja.

Nowy dworzec autobusowy ma zostać zbudowany w rejonie dworca kolejowego Lublin Główny, między ulicami Młyńską, Gazową oraz Dworcową. W przyszłości ma przejąć rolę, jaką obecnie pełni dworzec przy alei Tysiąclecia. Oprócz budowy dworca metropolitalnego, przyszły wykonawca będzie musiał zrealizować szereg inwestycji drogowych.

Chodzi m.in. o przebudowę ulicy 1 Maja od skrzyżowania z ul. Dworcową i Pocztową do placu Bychawskiego, rozbudowę ulic Krochmalnej, Stadionowej, Młyńskiej i Dworcowej czy przebudowę placu Bychawskiego. Całkowita wartość inwestycji ma wynieść około 300 milionów złotych. Tempo prac ma być ekspresowe – wszystkie roboty mają się zakończyć w lipcu 2022 roku.

Grzegorz Rekiel