Wrócą miasteczka rowerowe?

Starsi mieszkańcy Chełma pamiętają, że w parku między Ósemką i Szóstką funkcjonowało miasteczko rowerowe. Działała tam sygnalizacja świetlna, a nawet symulator przejazdu kolejowego. Do powrotu tego typu miejsc zachęca jeden z chełmskich radnych.

Z pomysłem przywrócenia w Chełmie miasteczek rowerowych wyszedł radny miasta Chełm Maciej Baranowski. Radny zwraca uwagę na fakt, że właśnie uruchomiono dofinansowania z funduszy europejskich na poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

– Maksymalny poziom dofinansowania wynosi tu 85 procent, termin składania wniosków o dofinansowanie mija 30 kwietnia – zauważa Baranowski. W sumie do rozdania jest 100 mln zł. Maksymalna kwota dofinansowania pojedynczego zadania to ok. 450 tys. zł. Radny zachęca, by do przedsięwzięcia przyłączyły się władze Chełma. – Do konkursu można zgłaszać projekty związane z poprawą bezpieczeństwa niechronionych użytkowników ruchu drogowego, pieszych i rowerzystów, które obejmują rozwiązania z inżynierii ruchu oraz edukacji komunikacyjnej – rozwija Baranowski.

W ramach programu Infrastruktura i Środowisko można otrzymać pieniądze na np.: lepsze oznakowanie przejść dla pieszych i rowerzystów, wyniesienie ich nad poziom gruntu, co poprawiłoby ich widoczność, a także instalację sygnalizatorów akustycznych i wibracyjnych na pasach. Inny pomysł radnego to zorganizowanie symulatorów przejścia dla pieszych. – Jest to urządzenie przeznaczone do szkolenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym w zakresie bezpiecznego korzystania z tych przejść – podkreśla. Najciekawszy jest jednak zamysł, by wrócić do miasteczek rowerowych, na wzór takiego, jakie wiele lat temu istniało w parku pomiędzy SP nr 8 i SP nr 6 w Chełmie.

Miasteczka można, według Baranowskiego, tworzyć właśnie na terenie szkół. – Miasteczko rowerowe to kompleks przeznaczony do nauki przepisów ruchu drogowego i praktycznego szkolenia z zakresu ruchu pieszych oraz nauki jazdy na rowerze. Ma to na celu przede wszystkim, poprzez praktyczną edukację, zwiększyć bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na drodze – przekonuje. (kg)

1 KOMENTARZ

  1. Jedni likwidują a później inni muszą to przywracać. Dwa razy wydaje się pieniądze podatników na to samo. Niech teraz zapłaci za to ten kto zlikwidował tak bedzie najuczciwiej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here