Wyremontują, ale tylko częściowo

Najbardziej zniszczone fragmenty chodnika stanowiącego przedłużenie ulicy Bolesława Chrobrego zostaną wyremontowane

Wyremontowane zostaną najbardziej zniszczone fragmenty chodnika stanowiącego przedłużenie ulicy Bolesława Chrobrego, w pobliżu akademika Kronos. Prosiła o to jedna z radnych.


Radna Monika Orzechowska z klubu Krzysztofa Żuka prosiła władze Lublina o remont znajdującego się na miejskiej działce chodnika, który jest przedłużeniem ulicy Bolesława Chrobrego w kierunku ulicy Głębokiej, nieopodal akademika Kronos. – Odcinek ten jest mocno wyeksploatowany, a jednocześnie uczęszczany przez wielu mieszkańców Lublina. W ramach remontu proszę o naprawę trzech odcinków schodów wraz z podjazdem dla wózków dziecięcych, wymianę dwóch skorodowanych balustrad oraz naprawę odcinków chodnika między schodami – wyliczała radna i dodała, że na zły stan chodnika skarżą się mieszkańcy.

Remont ma zostać wykonany, przynajmniej częściowo. Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju wyjaśnił, że „na podstawie obserwacji tego chodnika odnotowano trzy punktowe miejsca występowania ubytków nawierzchni”. – Występują głównie w obrębie zjazdu dla wózków. Mogą stwarzać zagrożenie dla pieszych, dlatego Wydział Gospodarki Komunalnej zleci naprawy przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Większość nierówności na schodach oraz korodowanie poręczy wpływa negatywnie raczej na estetykę obiektu, a nie na bezpieczeństwo przemieszczających się osób – ocenił Artur Szymczyk.

Planowanych jest jednak więcej prac. – Wiosną tego roku w ramach zadań realizowanych z Budżetu Obywatelskiego zostanie wyremontowany fragment chodnika w okolicy akademika UMCS na wysokości wejścia do domu studenckiego. Jedną z możliwości zrobienia napraw w szerszym zakresie byłoby przeznaczenie przez radę dzielnicy (Rury – aut.) pieniędzy z rezerwy celowej na takie zadanie – odpowiedział radnej Artur Szymczyk.

Zastępca prezydenta zapewnił, że „miasto sukcesywnie realizuje prace remontowe, naprawcze bądź konserwacyjne chodników, kierując się w pierwszej kolejności stanem technicznym obiektów pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa”. TN

News will be here