Zawieszone dyżury

Chełmscy radni nie przyjmują chełmian w Biurze Rady Miasta w ratuszu. Dyżury zawieszono do odwołania w związku z sytuacją epidemiczną.

W tej sprawie na stronie internetowej chełmskiego ratusza pojawił się komunikat Longina Bożeńskiego, przewodniczącego Rady Miasta Chełm. Poinformował on, że w związku z możliwością zakażenia koronawirusem oraz „w trosce o bezpieczeństwo interesantów, a także z konieczności dostosowania pracy Biura Rady Miasta do wdrożonego systemu pracy Urzędu Miasta, dyżury Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących oraz radnych Rady Miasta Chełm zostały zawieszone do odwołania”.

Aby maksymalnie ograniczyć wizyty w urzędzie przewodniczący poprosił o korzystanie ze zdalnych kanałów komunikacji z radnymi, przekazywanie pism do nich poprzez platformę ePUAP lub w formie elektronicznej na adres: biuro.rady@umchelm.pl, albo też wysyłanie pism za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub ich pozostawienie w Departamencie Obsługi Mieszkańców UM Chełm (parter, ul. Lubelska 65). Poradził też chełmianom, że mogą wrzucać do wystawionych w ratuszu urn adresowane do Biura Rady Miasta pisma w zamkniętej kopercie opisanej.

Dla niektórych pewnie to kolejne utrudnienie w kontaktach z samorządowcami. Wygląda jednak na to, że niewielu chełmian zgłasza się do radnych na dyżury w ratuszu.

– W 2019 roku mieszkańcy zgłosili kilkanaście spraw, które poruszono podczas bezpośrednich spotkań z radnymi – informuje przewodniczący Bożeński. – W 2021 roku było to natomiast kilka zgłoszonych spraw. Należy jednak pamiętać, że kontakty mieszkańców z radnymi nie odbywają się jedynie w trakcie bezpośrednich dyżurów. Od dłuższego czasu chełmianie preferują bowiem kontakt telefoniczny, dlatego trudno jest wskazać dokładną liczbę zgłaszanych przez nich spraw, ze względu na to, iż duża część rozmów odbywa się bezpośrednio pomiędzy mieszkańcem, a radnym. (mo)

News will be here