Aquapark notuje rekord

Tego mało kto się spodziewał! W lutym, najkrótszym miesiącu roku, Chełmski Park Wodny odwiedziło blisko 30 tysięcy osób. Wpływ na taki wynik na pewno miały zimowe ferie.

Wydawać by się mogło, że frekwencja w Chełmskim Parku Wodnym nie dorówna rekordom z ubiegłorocznych wakacji, kiedy to w ciągu dwóch miesięcy z obiektu skorzystało ponad 60 tysięcy osób. Okazuje się jednak, że popularność wodnego parku rozrywki wcale nie maleje. – W lutym br. odnotowaliśmy kolejny rekord frekwencji – podkreśla Zbigniew Mazurek prezes spółki Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie. – Odwiedziło nas prawie 30 tysięcy osób. To najlepszy wynik, jeśli chodzi o miesiące poza wakacjami, od otwarcia, które jak pamiętamy miało miejsce w końcówce listopada w 2016 roku. Myślę że gdyby nie to, iż luty liczy sobie 28 dni i jest najkrótszym miesiącem w roku, zostałby ustanowiony nowy rekord frekwencji.
Choć władze spółki przyznają, iż zdecydowany wpływ na lutowe wyniki miały przypadające na ten miesiąc zimowe ferie, to podkreślają jednocześnie, iż frekwencja w Chełmskim Parku Wodnym stale wzrasta.
– Nie sprawdziły się przewidywania naszych oponentów, że po roku, aquapark znudzi się chełmianom i zainteresowanie naszym obiektem spadnie – mówi Mazurek. – Jest odwrotnie. Po roku działalności możemy porównywać już poszczególne miesiące, a wyniki takiego zestawienia napawają optymizmem.
Jak podaje spółka, biorąc pod uwagę trzy porównywalne miesiące (grudzień 2016 i 2017, styczeń oraz luty 2017 i 2018), Chełmski Park Wodny odwiedziło o blisko 2 tysiące osób więcej.
– Po pierwsze, co zauważamy, z parku wodnego systematycznie korzysta coraz więcej mieszkańców Chełma – wyjaśnia prezes Mazurek. – Mamy tez sporą liczbę wycieczek i uczniów szkół nie tylko z miasta, ale z placówek z kilku okolicznych powiatów. Do tego dochodzą liczne nowe usługi, które wprowadziliśmy przez rok działalności jak na przykład: akademia pływania dla dzieci i dorosłych, aquafitness, aqua baby itd. Zdecydowany wzrost frekwencji widzimy również w saunarium. Oznacza to, że mieszkańcy naszego miasta poznali zalety saun i coraz więcej osób to docenia – dodaje.
Zestawienia frekwencji Chełmskiego Parku Wodnego obejmują tylko klientów usług oferowanych przez miejską spółkę. W obiekcie działają też inne lokale komercyjne, cieszące się dużą popularnością. – Statystyki tylko potwierdzają, jak bardzo potrzebna była mieszkańcom tego typu inwestycja – podkreśla z kolei prezydent Agata Fisz. – Cieszę się, że projekt się sprawdza, a do tego warto zaznaczyć, iż Chełmski Park Wodny generuje ponad 100 miejsc pracy. Dziś nikt już nie powinien mieć wątpliwości, czy decyzja o budowie aquaparku była słuszna. Mam nadzieję, że kolejne projekty, nad którymi pracujemy, również będą cieszyły się tak dużą popularnością. (s)