Budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ‘80 ruszyła

Wykonawca już ruszył z pracami, fot. UM Lublin

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie podpisał umowę ze Strabagiem na budowę nowego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, a więc przedłużenie tzw. Trasy Zielonej od ul. Cukrowniczej do ul. Diamentowej. Wykonawca już wszedł na plac budowy. Inwestycja ma kosztować ponad 96 mln zł, a gotową drogą kierowcy powinni pojechać w 2025 roku.

– Podpisana umowa pozwala rozpocząć realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego. Jeszcze w maju przekażemy teren budowy wykonawcy, by rozpoczął prace przygotowawcze. Nowa infrastruktura wpłynie na usprawnienie systemu transportowego, skróci czas podróży i upłynni ruch redukując emisję spalin. Nowy odcinek drogi obsłuży komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydent Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Zgodnie z dokumentacją projektową nowa droga na odcinku ok. 1,1 km pobiegnie równolegle do istniejącej ul. Krochmalnej. Będzie mieć przekrój dwujezdniowy z 3 pasami na obu jezdniach. Skrajne pasy ruchu w obu kierunkach zostaną jednak zarezerwowane dla komunikacji miejskiej, taksówek i innych pojazdów uprawnionych jako tzw. bus pasy. Po obu stronach powstaną też chodniki z betonowej kostki brukowej i asfaltowe ścieżki rowerowe. Całość dopełni budowa kanalizacji deszczowej, zatok autobusowych z betonu cementowego i energooszczędnego oświetlenia w technologii LED. W ramach inwestycji przebudowane zostaną odcinki bocznych ulic – Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej, a na skrzyżowaniach z ul. Włościańską oraz ul. Cukrowniczą pojawią się nowe sygnalizacje świetlne.

W pierwszej kolejności wykonawca, pruszkowska spółka Strabag, skupi się na robotach ziemnych, pracach przy infrastrukturze podziemnej, a także niezbędnych wyburzeniach i wycinkach zieleni. Całość kontraktu wartego ponad 96 mln zł powinna zostać zrealizowana w trakcie 21 miesięcy. Termin ten liczony jest od dnia podpisania umowy i upływa 4 lutego 2025 r. Przypomnijmy, że Miasto Lublin na tę inwestycję uzyskało dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych  w kwocie 65 mln zł.

Marek Kościuk

News will be here