Budowa rusza na wszystkich frontach

Rozbudowa ulicy Krochmalnej to ostatnie z zadań zleconych przez miasto w związku z budową dworca metropolitalnego i przebudową okolicznej sieci dróg

Miasto podpisało umowę na ostatnie zadanie związane z budową dworca metropolitalnego i przebudową okolicznej sieci dróg. Chodzi o rozbudowę ul. Krochmalnej, którą kosztem ponad 20,7 mln złotych, zrealizuje spółka Strabag. Całość inwestycji tj. budowa dworca wraz z przebudową ulic: 1 Maja, Krochmalnej, Stadionowej, Młyńskiej, Dworcowej, Pocztowej, Gazowej, fragmentu Kunickiego, Placu Bychawskiego i budową łącznika ul. Dworcowej i al. Piłsudskiego pochłonie 300 mln zł, z czego 173 mln zł pokryje unijne dofinansowanie.

– Podpisana umowa kończy etap postępowań przetargowych z zakresu infrastruktury drogowej dla całego projektu, czyli budowy nowoczesnego Dworca Metropolitalnego wraz z modernizacją pobliskich ulic. Rozbudowa ul. Krochmalnej wkracza w etap wykonawczy. Poza przebudową samej ulicy inwestycja obejmuje również powstanie miejsc postojowych dla busów i autobusów – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Roboty drogowe związane z rozbudową ulicy Krochmalnej oraz powstaniem nowych dróg i ścieżek rowerowych obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej oraz przebudowę oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej. W rejonie ul. Krochmalnej powstanie również trzykondygnacyjny (jedna podziemna) budynek socjalno-techniczny przeznaczony do obsługi kierowców komunikacji miejskiej. Zakończenie prac planowane jest na 30 czerwca 2022 r.

A na 1 Maja protestują

Przygotowany przez miasto projekt przebudowy infrastruktury drogowej wokół dworca nie wszystkim się podoba. Na ulicy 1 Maja w ubiegłym tygodniu miejscy aktywiści zorganizowali protest przeciwko prowadzonej tam w związku z przebudową wycince drzew. Na 1 Maja wycięto już trzy okazałe drzewa, a ten sam los czeka dwa kolejne.

Protestujący wywiesi na nich tabliczki z napisami „Oddajcie nasze drzewa” i „Ratusz na 1-go Maja robi sobie z ludzi jaja”. – Tak zaplanowana przebudowa, to dewastacja przestrzeni publicznej i zmarnowana szansa na rewitalizację tej ulicy – uważa Szymon Pietrasiewicz, organizator akcji, wskazując, że nie chodzi tylko o wycinkę drzew, ale pozostawienie zbyt wielu miejsc parkingowych (ze 100 ma zostać połowa), co uniemożliwi restauratorom ustawienie ogródków gastronomicznych. Opr. ZM

Projekt „Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Realizacja całego projektu zostanie zakończona do 31 grudnia 2022 r. Całkowita wartość projektu to około 300 mln zł, z czego ponad 173 mln zł stanowią środki unijne.

News will be here