Chełm, nasza w tym głowa…

Gdy podczas wizyty komików ze Stand-up Polska ze sceny padło pytanie o hasło promocyjne Chełma, widownia rozłożyła ręce. Chełmianie najwyraźniej zapomnieli, że mieszkają w „mieście wschodu wartym zachodu”.

Gdyby mieszkańców stolicy zapytać o hasło promocyjne ich miasta, bez zająknięcia odpowiedzieliby, że jest to „Zakochaj się w Warszawie”. Z tym zadaniem z pewnością poradziliby sobie też wrocławianie („Wrocław – miasto spotkań”) czy mieszańcy Lublina („Lublin – miasto inspiracji”). A chełmianie, jak się okazało, nie mają pojęcia, jaki slogan promuje ich miasto. W grupie około 200 mieszkańców, którzy 16 maja wybrali się do Chełmskiego Domu Kultury na występ komików Stand-up Polska, nie znalazł się nikt, kto potrafił odpowiedzieć na to pytanie.

– Skoro nie macie hasła promocyjnego, to wymyśliliśmy je dla was. Chełm – nasza w tym głowa – zaproponowali komicy, po czym otrzymali od zgromadzonych gromkie brawa za pomysł.

Warto jednak przypomnieć, że Chełm od dziewięciu lat posiada swój slogan. Brzmi „Chełm – miasto wschodu warte zachodu”. Wybrali go przedstawiciele magistratu w ramach prowadzonego w 2009 roku konkursu. Trzeba przyznać, że wpada w ucho. Problem z tym, że można odnieść wrażenie, że mieszkańcy całkowicie o nim zapomnieli.

Dla przykładu w Lublinie ich hasło znajdziemy niemalże na wszystkich wydawanych przez magistrat materiałach promocyjnych. Począwszy od strony internetowej, przez ulotki, po bilety autobusowe. To hasło na stałe wpisało się w to miasto. A w Chełmie? Na próżno szukać go gdziekolwiek. A gdy wpiszemy je w internetową wyszukiwarkę zobaczymy akcję promocyjną miasta… sprzed ośmiu lat.

O to, czy hasło jest należycie eksponowane, zapytaliśmy Marcina Grela, dyrektora wydziału promocji Urzędu Miasta. Przyznał, że zostało trochę zapomniane.

– Postaramy się wykorzystać je przy powstawaniu nowej odsłony strony internetowej miasta, która ma ruszyć już niebawem. A może ogłosimy konkurs na nowe? Przemyślimy tę kwestię – usłyszeliśmy od dyrektora. W końcu w dużej mierze „jego w tym głowa”, jako odpowiedzialnego za promocję Chełma, aby o to zadbać. (mg)