Citroen C3 1,2 110 KM

Citroen C3 to kawał dobrego samochodu. Ma świetne zawieszenie, przykuwający uwagę wygląd, oryginalne wnętrze i bardzo atrakcyjną cenę. Do tego jest szybki, wygodny i w miarę oszczędny. Patrząc na te atuty, nikt nie zwraca uwagi, że materiały wewnątrz są przeciętnej jakości, a miejsca na tylnej kanapie tyle, co kot napłakał.

Nadwozie i wnętrze

Patrząc z zewnątrz na trzecią generację Citroena C3, trudno oprzeć się wrażeniu, że to auto przede wszystkim kierowane jest do płci pięknej. I nie chodzi tylko o dwukolorową karoserię, ale przede wszystkim o łagodne, zaokrąglone wszędzie kształty. Przód to bardzo mocne nawiązanie do starszego brata C3, Cactusa.

Mamy więc wąziutkie reflektory wkomponowane w równie wąski pas, a poniżej masywny zderzak z o wiele większymi już światłami i podwójną osłonę chłodnicy. Na drzwiach znajdziemy wgłębienia, w które można domówić i zamontować air-bumpy. Do atrakcyjnego wyglądu nowego Citroena C3 przyczyniają się również 16-calowe felgi i czarna osłona biegnąca wokół dolnej części nadwozia.

We wnętrzu auta możemy poczuć się naprawdę przyjemnie, ponieważ środek został zaprojektowany bardzo nowocześnie oraz przestronnie. Niektóre elementy deski rozdzielczej zostały pokryte materiałem, plastiki są dobrze spasowane oraz przyjemne w dotyku. Ciekawym elementem wyposażenia jest szerokokątna kamera zintegrowana z lusterkiem wewnętrznym.

Nagrywa ona obraz przed samochodem i zapisuje krótkie filmiki na wewnętrznym dysku o pojemności 16 GB. Niestety, nie można ich obejrzeć na pokładowym wyświetlaczu. Trzeba je pobrać za pomocą specjalnej aplikacji na smartfona, albo tradycyjnie – zgrać przez kabel.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowego egzemplarza pracuje najmocniejszy i najbardziej dynamiczny silnik dostępny w gamie C3. To trzycylindrowy motor benzynowy o pojemności 1,2 litra, który generuje 110 KM i 205 Nm. W połączeniu z lekkim nadwoziem gwarantuje dobre osiągi. Do setki C3 startuje w niewiele ponad 9 s. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi ok. 6,5 – 7 l benzyny. Być może mogłoby być niższe, gdyby w aucie zamontowano nie 5- lecz 6-biegową skrzynię.

Zawieszenie i komfort jazdy

Jak na tak mały samochód z krótkim rozstawem osi C3 prowadzi się całkiem sprawnie. Królem zakrętów może nie jest, ale za to gwarantuje o wiele więcej wygody, niż większość konkurencji. Zawieszenie jest rewelacyjne – miękko wybiera wszelkie nierówności, pracuje cicho i w mieście sprawdza się wręcz znakomicie.

Wyposażenie i cena

Na koniec najlepsze. Citroen C3 w testowej, topowej odmianie wyposażeniowej kosztuje 67900 zł. To bardzo atrakcyjna cena za tak dobrze wyglądający i jeżdżący samochód. Na jego pokładzie znajdziemy m.in.: klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, system nawigacji, kamerę i 7-calowy wyświetlacz. Najtańszy C3 kosztuje 41 850 zł.