Drastyczna cena komfortu

Kierowców oburzyły i zaskoczyły stawki za miejsce parkingowo przy nowo otwartej siedzibie Wydziału Komunikacji UM Lublin przy ul. Czechowskiej. Za pierwszą godzinę parkowania trzeba zapłacić tu aż 7 złotych.


Ratusz, który chwalił się, że teraz petenci będą obsługiwani w komfortowych warunkach uważa, że nic nie może z tym zrobić. Innego zdania są interesanci, którzy przyjeżdżają załatwić sprawy w wydziale. Oczekują, że miasto skłoni prywatnego właściciela, od którego wynajmuje budynek za grube pieniądze, do obniżenia cen za parkowanie.

Przeprowadzka Wydziału Komunikacji miała zmienić jakość obsługi mieszkańców. W nowej siedzibie, którą miasto wynajęło za 123 tys. złotych miesięcznie od firmy Nieruchomości Lalak Properties w biurowcu przy ul. Czechowskiej 19A, do dyspozycji klientów, oprócz większej ilości punktów obsługi, zaktualizowanego systemu kolejkowego, który do innych stanowisk kieruje klientów indywidualnych, a do innych przedstawicieli firm załatwiających sprawy leasingowe, obszernej poczekalni czy pomieszczeń socjalnych miał być również spory parking.

– Nie spodziewałem się takich cen! To chyba najdroższy parking w mieście – oburza się czytelnik „Nowego Tygodnia” pan Andrzej. O nowych cenach kierowcy dowiedzieli się w ubiegłym tygodniu. Pierwsza godzina postoju przy Wydziale Komunikacji to 7 zł., kolejna: 5 zł. Jeśli załatwianie spraw się przedłuży, na petentów czeka słony rachunek.

A gdzie jak gdzie, ale dla załatwienia sprawy w wydziale komunikacji zazwyczaj trzeba przyjechać samochodem, więc kierowcy nie mają wyjścia i muszą płacić. Czy miasto nie mogło w umowie z wynajmującym zastrzec, że w godzinach urzędowania parkowanie pod wydziałem kosztuje tyle ile w strefie płatnego parkowania?

– Parking znajdujący się przy tym budynku jest parkingiem prywatnym, miasto nie ma wpływu na ceny ustalone przez właściciela czy operatora tego terenu – tłumaczy Olga Mazurek-Podleśna z biura prasowego ratusza.

– Nie było planów dotyczących dzierżawienia terenu przy ul. Czechowskiej 19A pod parking dla klientów Wydziału Komunikacji ze względu na to, że trudno byłoby stwierdzić, czy dana osoba korzysta z parkingu w celu załatwienia spraw administracyjnych, czy też zostawia auto na bardziej preferencyjnych warunkach nawet na dłuższy czas i nie korzysta z usług wydziału – dodaje rzeczniczka.

Przy budynku jest też trzydzieści darmowych miejsc postojowych, ale korzystają z nich tylko urzędnicy. Pozostałe 200 miejsc jest płatnych. – Miasto zapewnia możliwość parkowania w pasach drogowych w wyznaczonych miejscach Strefy Płatnego Parkowania dla klientów, którzy chcą załatwić sprawy w Urzędzie Miasta. W pobliżu budynków urzędowych znajdują się także parkingi prywatne, tak samo jest w przypadku Wydziału Komunikacji – przekonuje Mazurek-Podleśna.

Jak zapewnia, niedługo wejdą w życie zmiany prawne dotyczące zarejestrowanych w Polsce aut z Ukrainy, które wpłyną także na zmniejszenie liczby osób oczekujących, którymi od grudnia są w dużej mierze obywatele Ukrainy załatwiający sprawy związane z wyrejestrowaniem aut w wydziale.

Emilia Kalwińska

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here