Drogowcy spuścili z cen?

Trzy firmy stanęły do przetargu na rozbudowę ulicy Krochmalnej. Wszystkie oferty mieszczą się w kwocie ponad 36 milionów złotych, jaką zaplanowało miasto, dlatego wyłonienie wykonawcy powinno być tylko formalnością. Inwestycja jest związana z budową dworca metropolitalnego dla autobusów, który powstanie w rejonie dworca PKP. Prace mają się zakończyć najpóźniej pod koniec czerwca 2022 roku.


Co ciekawe, oferty złożone przez zainteresowane firmy opiewają na sumy znacznie niższe od zaplanowanej przez miasto kwoty ponad 36 milionów złotych, co jeszcze parę lat temu byłoby niemożliwe. Najmniej, bo niespełna 21 milionów złotych, zaproponował pruszkowski Strabag. Ponad 22 miliony złotych zażyczył sobie warszawski Budimex oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. Na oficjalne rozstrzygnięcie przetargu musimy jeszcze poczekać, ale wyłonienie wykonawcy powinno być formalnością.

Prace obejmą, mniej więcej, odcinek od ronda Młyńska-Gazowa-Stadionowa do ulicy Cukrowniczej. Po południowej stronie ul. Krochmalnej, czyli bliżej torów kolejowych zaprojektowano dwie nowe drogi wraz z miejscami parkingowymi na ponad 120 miejsc dla busów i autobusów. Roboty obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej, wymianę latarni czy przebudowę trakcji trolejbusowej.

W ramach rozbudowy Krochmalnej planowane jest wyłożenie tzw. nowej warstwy ścieralnej jezdni. Wymienione zostaną krawężniki, a ulica zachowa obecną 13-metrową szerokość. – Po obu stronach ulicy, w miejscu, gdzie pozwala na to jej szerokość, pas zieleni oddzieli chodniki od jezdni tak, aby słupy trakcyjne nie kolidowały z chodnikiem. Po północnej stronie ul. Krochmalnej przebudowana zostanie zatoka autobusowa. Powstanie nawierzchnia z betonu cementowego – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

W rejonie ul. Krochmalnej powstanie również trzykondygnacyjny „budynek techniczny” dla kierowców. W planie jest też budowa drogi dojazdowej oraz parkingu wokół nowo powstałego obiektu. W budynku znajdą się szatnie dla kierowców, toalety z natryskiem i jadalnia.

Z kolei w północno-zachodniej części skrzyżowania Krochmalnej z ul. Cukrowniczą zmieni się „geometria” ścieżki rowerowej. Chodzi o to, aby zwiększyć szerokość chodnika. GR