Wyższe opłaty w podstrefach A i B, podstrefa C wydzielona z podstrefy B – lubelscy radni uchwalili zmiany w Strefie Płatnego Parkowania. Wejdą one w życie 1 kwietnia 2020 roku.
W podstrefach A i B opłaty będą dużo wyższe aniżeli dotychczas. Na przykład w podstrefie A opłata za pierwszą godzinę wzrośnie z 3 zł do 3,90 zł, a w podstrefie B z 2 zł do 2,50 zł.
Za drugą godzinę w podstrefie A zapłacimy 4,60 zł (obecnie 3,60 zł), a w podstrefie B – 3 zł (obecnie 2,40 zł). 24-godzinny bilet w podstrefie A kosztować będzie 25 zł (podwyżka o 5 zł), a w podstrefie B – 20 złotych (również wzrost o 5 zł). Uchwała zakłada też „wydłużenie czasu obowiązywania płatnego parkowania” w dni robocze do godziny 18 (obecnie za darmo można parkować już po godzinie 17). Strefa zacznie działać o godzinie 8, czyli tak jak do tej pory.
To nie jedyne zmiany. Z dotychczasowej podstrefy B wydzielona zostanie podstrefa C, która obejmie m.in.: ul. Zamojską, ul. Rusałkę, fragment ul. Bernardyńskiej, ul. Wyszyńskiego, ul. Wesołą, ul. Farbiarską, ul. Miedzianą, ul. Przemysłową czy ul. Bulwarową. W podstrefie C opłaty zostaną na poziomie dotychczasowej podstrefy B. Obszar Strefy Płatnego Parkowania, przynajmniej na razie, nie zostanie rozszerzony.
Zwykły, miesięczny abonament (typu „A”) w podstrefie A kosztować będzie 220 złotych, w podstrefie B – 180 złotych, a w podstrefie C – 150 złotych. Abonament półroczny „typu A” w podstrefie A kosztować będzie tysiąc złotych, w podstrefie B – 850, a w podstrefie C – 750 złotych. Abonament roczny typu „A” w podstrefie A kosztować będzie 1800 złotych, w podstrefie B – 1500 złotych, a w podstrefie C – 1300 złotych. W nowym cenniku urzędnicy przewidzieli abonament typu „M”. Będzie on przysługiwał osobom mieszkającym na terenie Strefy Płatnego Parkowania, które płacą podatki w Lublinie. Z kolei miesięczna opłata abonamentowa dla kierowców aut o napędzie hybrydowym (typu „E”) wynosić będzie 80 złotych.
Wszystkie zmiany wejdą w życie 1 kwietnia 2020 roku. Urzędnicy tłumaczą je m.in. „zaobserwowaniem ponownego napełnienia płatnych stanowisk postojowych oraz zmniejszeniem rotacji parkujących samochodów, co utrudnia utrzymanie funkcji strefy określonych przez ustawodawcę”.
Grzegorz Rekiel