Dużo drożej za parkowanie

Opłaty za parkowanie wzrosną od kwietnia o 20 proc.

Wyższe opłaty w podstrefach A i B, podstrefa C wydzielona z podstrefy B – lubelscy radni uchwalili zmiany w Strefie Płatnego Parkowania. Wejdą one w życie 1 kwietnia 2020 roku.
W podstrefach A i B opłaty będą dużo wyższe aniżeli dotychczas. Na przykład w podstrefie A opłata za pierwszą godzinę wzrośnie z 3 zł do 3,90 zł, a w podstrefie B z 2 zł do 2,50 zł.

Za drugą godzinę w podstrefie A zapłacimy 4,60 zł (obecnie 3,60 zł), a w podstrefie B – 3 zł (obecnie 2,40 zł). 24-godzinny bilet w podstrefie A kosztować będzie 25 zł (podwyżka o 5 zł), a w podstrefie B – 20 złotych (również wzrost o 5 zł). Uchwała zakłada też „wydłużenie czasu obowiązywania płatnego parkowania” w dni robocze do godziny 18 (obecnie za darmo można parkować już po godzinie 17). Strefa zacznie działać o godzinie 8, czyli tak jak do tej pory.

To nie jedyne zmiany. Z dotychczasowej podstrefy B wydzielona zostanie podstrefa C, która obejmie m.in.: ul. Zamojską, ul. Rusałkę, fragment ul. Bernardyńskiej, ul. Wyszyńskiego, ul. Wesołą, ul. Farbiarską, ul. Miedzianą, ul. Przemysłową czy ul. Bulwarową. W podstrefie C opłaty zostaną na poziomie dotychczasowej podstrefy B. Obszar Strefy Płatnego Parkowania, przynajmniej na razie, nie zostanie rozszerzony.

Zwykły, miesięczny abonament (typu „A”) w podstrefie A kosztować będzie 220 złotych, w podstrefie B – 180 złotych, a w podstrefie C – 150 złotych. Abonament półroczny „typu A” w podstrefie A kosztować będzie tysiąc złotych, w podstrefie B – 850, a w podstrefie C – 750 złotych. Abonament roczny typu „A” w podstrefie A kosztować będzie 1800 złotych, w podstrefie B – 1500 złotych, a w podstrefie C – 1300 złotych. W nowym cenniku urzędnicy przewidzieli abonament typu „M”. Będzie on przysługiwał osobom mieszkającym na terenie Strefy Płatnego Parkowania, które płacą podatki w Lublinie. Z kolei miesięczna opłata abonamentowa dla kierowców aut o napędzie hybrydowym (typu „E”) wynosić będzie 80 złotych.

Wszystkie zmiany wejdą w życie 1 kwietnia 2020 roku. Urzędnicy tłumaczą je m.in. „zaobserwowaniem ponownego napełnienia płatnych stanowisk postojowych oraz zmniejszeniem rotacji parkujących samochodów, co utrudnia utrzymanie funkcji strefy określonych przez ustawodawcę”.

Grzegorz Rekiel

News will be here