Dwa bloki plus na początek

Bloki staną na działce należącej kiedyś do Cukrowni Lublin, a obecnie wykorzystywanej jako plac manewrowy przez jedną ze szkół jazdy, naprzeciwko budowanej właśnie po drugiej stronie ul. Krochmalnej zajezdni autobusowej

Pod koniec października prezydent Lublina wszczął na wniosek MDR Lublin Krochmalna Sp. z o.o. postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy przy ulicy Krochmalnej dwóch bloków w ramach rządowego programu Mieszkanie Plus. Spółka ma nadzieję, że wszystkie niezbędne decyzje wraz z pozwoleniem na budowę uzyska do końca II kwartału przyszłego roku i latem ruszy z inwestycją. We wniosku jest jednak mowa o dwóch, a nie jak zapowiadano kilka miesięcy temu, trzech budynkach.

O planach budowy na działce po Cukrowni Lublin przy ul. Krochmalnej Mieszkań Plus pierwsze informacje pojawiły się latem 2019 roku. Kilka miesięcy później ówczesny wiceminister aktywów państwowych, poseł Artur Soboń zakomunikował, że budowa Mieszkań Plus w Lublinie jest już pewna, bo właśnie spółka PFR Nieruchomości, realizująca rządowy program, kupiła od spółki Polski Cukier 1,5-hektarową działkę przy zbiegu ul. Krochmalnej i Cukrowniczej (obecnie wykorzystywana jest jako plac manewrowy przez szkoły nauki jazdy), na której powstanie ok. 200 rządowych czynszówek.

Pod koniec czerwca tego roku okazało się, że mieszkań będzie niemal dwa razy więcej, bo w międzyczasie Rada Miasta Lublin zmieniła plan zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu dopuszczając wyższą zabudowę. Na działce miały stanąć trzy pięcio- i siedmiokondygnacyjne bloki z 391 mieszkaniami i garażami podziemnymi na 444 stanowiska. Ich zaprojektowanie powierzono lubelskiemu biuru Stelmach i Partnerzy, które wcześniej projektowało bloki plus w Świdniku (już zostały zasiedlone – przyp. aut.).

Kilka tygodni temu powołana do realizacji inwestycji spółka celowa MDR Lublin Krochmalna Sp. z o.o. wystąpiła do prezydenta Lublina o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. To kolejny krok na drodze do przygotowania dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji.

We wniosku nie ma jednak mowy o trzech, ale dwóch budynkach. Wyższy ma mieć siedem pięter i 22 m wysokości. Na parterach obu bloków miałyby się znaleźć mieszkania i lokale usługowe, a pod ziemią garaże na ponad 440 aut. We wniosku nie ma jednak wskazanej planowanej liczby lokali mieszkalnych.

MDR tłumaczy, że teraz złożony wniosek dotyczy pierwszego etapu budowy, a docelowo zgodnie z zapowiedziami mieszkań ma być 391.

Spółka ma nadzieję, że decyzję środowiskową, a następnie pozwolenie na budowę uda się jej uzyskać do końca II kwartału przyszłego roku i budowa ruszy latem i będzie gotowa w połowie 2024 roku.

ZM

News will be here