Emeryci dostaną po kieszeni

Od września br. klienci Banku Pekao S.A., za wypłatę pieniędzy przy okienku zapłacą prowizję. Ta zmiana najbardziej uderzy w emerytów, którzy nie korzystają z bankomatów, bo tego nie potrafią.

– Mam niewielką emeryturę, którą ZUS przelewa mi na rachunek w PeKaO S.A. – opowiada nasza czytelniczka. – Kilka razy w miesiącu wypłacam pieniądze przy okienku, w zależności od potrzeb. Są to kwoty od 100 do 200 zł, czasami 300 zł. Nie trzymam ich w domu, na koncie są bezpieczniejsze. Ostatnio dostałam pismo z banku o tym, że od 1 września br. za wszystkie wypłaty przy okienku będą pobierane prowizje.

Nie ukrywam, że dla mnie kilkadziesiąt, czy kilkanaście złotych w miesiącu, jakie będę musiała oddać bankowi, to bardzo dużo. Mnóstwo pieniędzy wydaję na leki i niewiele zostaje mi na przeżycie. Karty nie używam, bo nie wiem, jak należy korzystać z bankomatu, nie płacę też nią za zakupy. Nie reguluję rachunków przez Internet, bo nie mam zielonego pojęcia, jak to się robi. Próbowałam się nauczyć, ale jestem już w takim wieku, że nie wiem, o co w tych internetowych płatnościach chodzi.

Wszystkie rachunki reguluję w banku. Zastanawiam się, czy bank nie mógłby choć jednej wypłaty przy okienku w miesiącu pozostawić na dotychczasowych zasadach, bez pobierania prowizji? Ten problem dotyczy nie tylko mnie, ale wielu emerytów, którzy mają konta w PeKaO S.A. i podobnie jak ja, nie korzystają z bankomatów. Rozmawiałam ze znajomymi, część z nich poważnie rozważa zmianę banku, część natomiast zastanawia się, czy emerytury do domu przypadkiem nie może dostarczyć listonosz – dodaje czytelniczka.

O komentarz do poruszonej przez emerytkę sprawy poprosiliśmy Biuro Prasowe PeKaO S.A. Jak tłumaczy Anna Markowska z Zespołu Korporacji Komunikacyjnej banku, w sektorze bankowym aktualnie panuje trend wskazujący na spadek ilości transakcji wypłat w bankomatach na rzecz wzrostu liczby płatności bezgotówkowych. – W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów my także zachęcamy do korzystania z takich transakcji oraz zdalnych kanałów obsługi – serwisu internetowego Pekao24 oraz aplikacji mobilnej PeoPay, gdzie produkty i usługi banku Pekao S.A. są dostępne bez ograniczeń. Większość formalności można załatwić bez wychodzenia z domu – mówi Markowska.

Bank przypomina, że do dyspozycji klientów, którzy potrzebują wsparcia w korzystaniu z usług bankowych, jest też infolinia. – Także nasi pracownicy w oddziałach zapewniają każdemu klientowi pomoc np. w korzystaniu z karty, pokazują jak wypłaca się pieniądze z bankomatu, a także przedstawiają inne zalety korzystania z karty, która jest bezpieczniejszą formą płatności niż gotówka.

Ponadto w ramach inicjatywy edukacyjno-informacyjnej „Bierz Internet za rogi” obejmujemy mentorską opieką seniorów i przekonujemy do podjęcia działań on-line. Edukujemy i zachęcamy seniorów do aktywnego i bezpiecznego korzystania z Internetu oraz pomagamy im w zdobywaniu umiejętności cyfrowych przy współudziale bliskich osób. W tym celu stworzyliśmy bazę wiedzy o nazwie „Strefa Seniora”, która dostępna jest na naszej stronie internetowej – dodaje A. Markowska. (s)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here