Fiat 500 Cabrio Hybrid 1,0 70 KM

Na rynku trudno znaleźć samochód w stylu bardziej retro od Fiata 500, w dodatku w wersji z miękkim składanym dachem. To idealne auto dla pań, nie tylko ze względu na krwistoczerwony lakier, ale też na niewielki promień skrętu, łatwość manewrowania no i ten styl rodem z lat siedemdzisiątch XX wieku.

Nadwozie i wnętrze

Najmniejszy Fiat do gustu przypadnie głównie paniom. I nie tylko ze względu na kolorystykę, ale też i swoje niewielkie gabaryty oraz wygląd modnego dodatku. Testowa wersja miała nadwozie w kolorze krwistej czerwieni, dużo satynowanych elementów i czarny otwierany dach, co razem nadawało samochodzikowi kobiecego charakteru. Jeszcze mocniej podkreślało go wnętrze, w którym tylko płeć piękna poczuje się jak w domu. Kabina Fiata została zbudowana w stylu retro, a więc nie brakuje tu lakierowanych plastików, obłych kształtów i także satynowych wstawek.

Czarne wnętrze rozświetlał panel poprowadzony wszerz kokpitu w kolorze nadwozia i takiegoż koloru obszycia foteli. Wnętrze zostało zbudowane z całkiem przyzwoitej jakości materiałów. Wysoko usadowiony lewarek skrzyni biegów ułatwia manewrowanie bez obawy obicia prawego łokcia o fotele. Kierownica jest bardzo duża i przez to trochę dziwnie się ją trzyma, ale za to doskonale widać przez nią okrągły wyświetlacz. Z przodu miejsca jest wystarczająco nawet dla wysokich osób, z tyłu niestety, wygodnie zasiądą jedynie dzieci. Bagażnik jest, ale ma jedynie symboliczną pojemność dodatkowo ograniczoną przez niewielką pokrywę.

Silnik i skrzynia biegów

Do napędu hybrydowej wersji Fiata 500 służy wyłącznie słabszy silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. Nie jest to demon prędkości, ale do w miarę sprawnego poruszania się po mieście wystarczy. Prądnica, która robi za tzw. miękką hybrydę, jedynie wspomaga motor spalinowy. Nie ma tu możliwości wybrania np. trybu wyłącznie elektrycznego. Co ciekawe, w tak słabej wersji zamontowano 6-biegową skrzynię, więc wyjazd poza miasto nie będzie okupiony wysokim spalaniem i piłowaniem silniczka na wysokich obrotach, by utrzymać prędkość w okolicach 120 km/h. Średnie spalanie, jakie udało nam się uzyskać w teście, to ok. 6,5 litra benzyny na 100 kilometrów.

Zawieszenie i komfort jazdy

Fiat 500 jest zwarty i sztywny. Dzięki temu pewnie pokonuje zakręty i nie jest bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru, co przy tej wielkości samochodach jest rzadkością. Pozycja za kierownicą jest wysoka (ukłon w stronę pań), miejsca z przodu jest pod dostatkiem, a tylna kanapa służy raczej za dodatkową półkę na bagaż niż jako pełnoprawne siedzisko.

Wyposażenie i cena

Hybrydowy Fiat 500 wyposażony podobnie do naszej wersji testowej kosztuje niespełna 90 tys. zł. To dużo, ale trzeba zauważyć, że taka jest cena elementów dodatkowych, wysokiej konfiguracji i oczywiście składanego dachu. W wyposażeniu włoskiego malucha znajdziemy m.in. klimatyzację, system nawigacji, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby i 16-calowe felgi.

News will be here