Fiat 500 X 1,4 140 KM

Świetne zawieszenie, nowoczesny, przyciągający oko wygląd i atrakcyjna cena to atrybuty charakteryzujące Fiata 500 X. To jeden z najlepszych modeli włoskiego koncernu, jakimi dane nam było jeździć. Do pełni szczęścia zabrakło jedynie diesla pod maską.

Nadwozie i wnętrze

Połączenie Fiata z amerykańskim Chryslerem wyszło Włochom na dobre. Świetnie widać to na przykładzie modelu 500 X, który łączy w sobie wszystkie cechy idealnego auta sportowo-użytkowego. Oprócz tego, że świetnie wygląda, i to zarówno na zewnątrz, jak i w środku, to jeszcze fantastycznie się nim jeździ. Tym modelem Włosi udowadniają, że można stworzyć crossovera, który poradzi sobie zarówno na szosach i bulwarach, ale i nie będzie zostawał w przysłowiowym tyle poza utwardzonymi szlakami. O jego terenowych możliwościach świadczą krótkie zwisy, podcięty przedni zderzak i plastikowe osłony biegnące dookoła dolnej części nadwozia. Wyżej jest już stylowo – chromowane klamki, takież obwódki wszystkich lamp, przyciemniane tylne szyby i spory spojler na dachu przypominają, że Włosi mają zmysł estetyczny. Podobnie jest w środku. Obszyte brązową skórą fotele i boczki drzwi prezentują się znakomicie. Deska rozdzielcza jest ładnie zaprojektowana i stworzono ją z niezłych materiałów, więc kierowca i pasażerowie czasu spędzonego w tym wnętrzu z pewnością nie zaliczą do straconego.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską naszej testówki pracował benzynowy silnik 1,4 o mocy 140 KM przy 5.000 obrotów/min i maksymalnym momencie obrotowym równym 230 Nm. Wartości te oznaczają elastyczność i niezłe osiągi, o czym świadczy maksymalna prędkość 190 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 wynoszące 9,8 sekundy.

Zawieszenie i komfort jazdy

Fiat 500 X jeździ dokładnie tak, jak wygląda, czyli świetnie. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, by dawać pasażerom maksimum komfortu, przy jednoczesnym zachowaniu pewności prowadzenia. Na asfalcie Fiat zachowuje się więc jak zwykły kompakt, a swoje niemałe możliwości prezentuje dopiero poza utwardzonymi szlakami. Świetnie tłumi nierówności, a dzięki elektronicznej blokadzie osi i dużemu prześwitowi spokojnie poradzi sobie w lekkim terenie.

Wyposażenie i cena

Fiat 500X jest dostępny w trzech wersjach miejskich oraz dwóch wersjach wyposażenia w stylistyce „Off-Road Look”. Cennik otwiera wersja Pop wyposażona w benzynowy silnik 1,6 E-Torq o mocy 110 KM połączony z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Cena samochodu wynosi 55 900 zł brutto, a w wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych, czy zaawansowane systemy elektroniczne. Właściciel wersji POP ma też do dyspozycji centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy i czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych.