Fiat 500X 1,0 120 KM

Moda na crossovery, i to niekoniecznie te z napędem na obie osie, rozwija się w najlepsze. Fiat 500 X jest przedstawicielem tego właśnie gatunku i z pewnością jest mocnym graczem w swojej kategorii – ma świetne zawieszenie, bogate wnętrze i rozsądnie rozpisany cennik.


Nadwozie i wnętrze

Model 500 X łączy w sobie wszystkie cechy idealnego auta sportowo-użytkowego. Oprócz tego, że świetnie wygląda, i to zarówno na zewnątrz, jak i w środku, to jeszcze bardzo dobrze się nim jeździ. Krótkie zwisy, podcięty przedni zderzak i plastikowe osłony biegnące dookoła dolnej części nadwozia świadczą o terenowych aspiracjach, choć akurat ta wersja była pozbawiona napędu na obie osie.

Wyżej jest stylowo – chromowane klamki, przyciemniane tylne szyby i spory spojler na dachu przypominają, że Włosi mają zmysł estetyczny. Podobnie jest w środku. Częściowo obszyte skórą fotele i boczki drzwi prezentują się znakomicie. Deska rozdzielcza jest ładnie zaprojektowana i stworzono ją z niezłych materiałów, więc kierowca i pasażerowie czasu spędzonego w tym wnętrzu z pewnością nie zaliczą do straconego.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską naszej testówki pracował benzynowy trzycylindrowy silnik 1,0 o mocy 120 KM i 190 Nm momentu obrotowego. Wartości te, w zestawieniu z bardzo długimi przełożeniami 5-biegowej manualnej skrzyni, oznaczają elastyczność i niezłe osiągi, o czym świadczy maksymalna prędkość 188 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 wynoszące 10,8 sekundy. Niewielkie jest też spalanie tego auta – średnio wyniosło 7,5 l benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Fiat 500 X jeździ dokładnie tak, jak wygląda, czyli świetnie. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, by dawać pasażerom maksimum komfortu, przy jednoczesnym zachowaniu pewności prowadzenia. Na asfalcie Fiat zachowuje się więc jak zwykły kompakt, a swoje możliwości tłumienia dziur i pokonywania nierówności prezentuje dopiero poza utwardzonymi szlakami.

Wyposażenie i cena

Najtańszy Fiat 500X kosztuje 70 tys. zł. Ten model, którym jeździliśmy to wydatek sięgający niemal 100 tys. zł. Co ciekawe, silnika 1,0 nie można zestawić z napędem 4×4. Co znajdziemy w wyposażeniu tego samochodu? Bardzo dużo: dwustrefową klimatyzację, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, podgrzewane fotele, system start&stop, 18-calowe felgi, światła LED, tempomat i asystenta hamowania.