Furgon 2.0 TDI 140 KM

Volkswagen Multivan Furgon oferuje dużą, bardzo regularną przestrzeń ładunkową, ale nie jeździ jak zwykły dostawczak. Dzięki niezależnemu zawieszeniu, komfortowej kabinie i napędowi na przednie koła na drodze zachowuje się podobnie jak auto osobowe, a to ogromny atut.

Nadwozie i wnętrze

vw-furgon-1-copySzósta już generacja Volkswagena Multivana wygląda bardzo podobnie, by nie powiedzieć niemal identycznie jak poprzednik. Delikatnie zmieniono reflektory czy kształt zderzaka, ale cała reszta to doskonale wszystkim znane linie i kształty. Jednak to, co w tym samochodzie jest najważniejsze, to wnętrze. W tym wypadku jest ono podzielone na dwie części – dwuosobową kabinę i przestrzeń ładunkową. Kokpit jest bardzo funkcjonalny, a kształt deski rozdzielczej nie odbiega dalece od tej z piątej generacji. W jej centralnym punkcie mamy dotykowy wyświetlacz, a pod nim panel sterowania klimatyzacją. Kierowca ma przed sobą świetną, wielofunkcyjną kierownicę z małym zasięgiem regulacji. To oraz twarda, plastikowa obudowa stacyjki sprawia, że szczególnie wysokie osoby mogą przy wysiadaniu z auta boleśnie uderzyć się w prawe kolano.

Silnik i skrzynia biegów

vw-furgon-2-copyPod maską testowego Multivana pracował dwulitrowy, doładowany diesel o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. To chyba optymalny wybór do tego samochodu, który zapewnia wystarczające osiągi, a do tego jest oszczędny i tańszy w eksploatacji, niż droższe wersje tego modelu. Skrzynia biegów jest zestopniowana w taki sposób, by ruszyć z miejsca załadowane auto, więc dwa pierwsze przełożenia są bardzo krótkie.

Zawieszenie i komfort jazdy

W Furgonie zastosowano klasyczne zawieszenie niezależne, czyli rozwiązanie dość nietypowe dla aut dostawczych. Z przodu mamy kolumny McPhersona, z tyłu amortyzatory i wahacze. Do tego auto ma napęd na przednią oś, więc prowadzi się bardzo podobnie do zwykłej osobówki.

Wyposażenie i cena

Testowy Multivan nie był bardzo bogato wyposażony, ale to, co znalazło się na jego pokładzie, przeciętnemu kierowcy zupełnie wystarczy. Z rzeczy potrzebnych zabrakło systemu kamer niezwykle pomocnego w manewrowaniu tym sporym autem oraz wielofunkcyjnej kierownicy. W Furgonie znalazły się m.in.: wielofunkcyjny wyświetlacz, klimatyzacja i system wspomagania parkowania. Cennik samochodu z tym silnikiem zaczyna się od kwoty nieco ponad 100 tys. zł.