Gdzie i za ile promuje się powiat?

Rady powiatowy Artur Juszczak dopytuje, ile powiat chełmski wydał na promocję w mediach w ubiegłym i bieżącym roku. Starosta podał kwoty, ale nie zdradził, jakie lokalne i regionalne portale i gazety wspiera pieniędzmi podatników.

Starosta chełmski Piotr Deniszczuk lubi promować się w mediach. Chociaż powiat wydaje własną gazetkę, zleca sponsorowane artykuły i audycje w lokalnych i regionalnych mediach. Powiat, tak jak każdy samorząd, zleca też płatne ogłoszenia. O tym, ile starostwo wydaje publicznych pieniędzy na te działania, plotkowano zwłaszcza przed wyborami samorządowymi, sugerując, że starosta skrzętnie korzystał przy tej okazji z promocji, ale głównie własnej osoby. Przez lata nikt oficjalnie nie zapytał o konkretne kwoty. Zrobił to teraz Artur Juszczak. W swojej interpelacji radny powiatowy prosił o podanie informacji na temat promocji powiatu z wykorzystaniem środków zewnętrznych w 2023 roku i przygotowanych w roku bieżącym. Chciał też poznać kwoty, jakie powiat wydał w 2023 i bieżącym roku na płatne reklamy, artykuły sponsorowane oraz ogłoszenia wymagane prawem z podziałem na poszczególne media lokalne i wojewódzkie.

– Materiał proszę również poszerzyć o płatne kampanie reklamowe w socialmediach i ewentualne kwoty związane z produkcją promocyjną naszego powiatu (klipy reklamowe, spoty wideo, itp.) obejmujących rok 2023/24 – napisał.

Czego się dowiedział radny? Wydział promocji starostwa nie składał żadnych wniosków i nie pozyskał pieniędzy zewnętrznych na promocję powiatu, bo nie było takich projektów, w których samorząd mógłby wziąć udział.

– Nabory są monitorowane na bieżąco i sprawdzane pod względem formalnym czy Powiaty Chełmski jako wnioskodawca jest uprawniony do aplikowania w ramach danego naboru wniosków i możliwości ubiegania się o dofinansowanie – napisał starosta Deniszczuk.

Co do wydatków na media starosta napisał, że „w Wydziale Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego” wydatkowano prawie 30 tys. zł na ogłoszenia w mediach, emisję i publikację życzeń świątecznych w celu promocji powiatu chełmskiego. Na media wojewódzkie i lokalne wydano mniej więcej po 14 500 zł. W zasadzie to niewiele w porównaniu do kwot, które starosta potrafił wydać na imprezy. Chyba że poza Wydziałem Promocji i Rozwoju były jakieś inne wydatki na media. Tego nie sprecyzował, tak jak nie napisał, które konkretnie media wspiera publicznymi pieniędzmi. Dodał za to, że wszelkie klipy reklamowe, spoty wideo, itp. są wykonywane w ramach obowiązków pracowników Wydziału Promocji i Rozwoju. (reb)