Honda CR-V 4×4 1,6 160 KM

Honda CR-V od lat jest wyznacznikiem jakości w swojej klasie. To ten samochód wyznacza trendy i daje przykład, jak powinien wyglądać i jeździć prawdziwy SUV. Zestawienie małego diesla, napędu 4×4 i 9-biegowego automatu do tego auta wydaje się być wyborem optymalnym.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie Hondy na pierwszy rzut oka wydaje się małe. Jednak z bliska okazuje się całkiem sporym samochodem, w którym bez problemu zmieści się piątka pasażerów. Charakterystyczny jest front tego auta z wysuniętym zderzakiem i pasem przednim w kształcie rozszerzonego „V”, na który składają się wąskie reflektory i atrapa chłodnicy z trzema poprzecznie ułożonymi chromowanymi listwami. Z tyłu CR-V prezentuje się już dużo skromniej. Wąskie, pionowe światła i wielka klapa bagażnika nie cieszą oczu nawet najdrobniejszym elementem stylistycznym, zapewniają za to wręcz idealny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Ciemne wnętrze zestawione z jasną, kremową tapicerką prezentuje się świetnie. Miejsca, z przodu i z tyłu, jest aż nadto. Bagażnik bez problemu pomieści wakacyjny ekwipunek całej rodziny, a jeśli i tego byłoby mało, mamy do dyspozycji dzielone „na trzy” oparcie tylnej kanapy, którą oprócz tego można przesuwać w kierunku przód-tył o 15 cm.

Silnik i skrzynia biegów

160 KM krzesane z diesla o pojemności 1,6 l oraz dość wysoki moment obrotowy pozwalają Hondzie na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jak na tak mały silnik to wartość wystarczająca. Do tego jednostka ta zadowala się znikomym apetytem na paliwo. W teście średnio spaliła 6,5 litra oleju napędowego na każde 100 kilometrów, co jak na auto o takich gabarytach, z 9-stopniowym automatem i z napędem 4×4 zasługuje na słowa uznania. Być może osiągi byłyby lepsze, gdyby nie dość oszczędnie zestopniowana skrzynia, która przełożenia zmienia bardzo płynnie, ale chyba trochę za wcześnie.

Zawieszenie i komfort jazdy

Po pokonaniu pierwszych kilometrów tym samochodem stwierdzamy, że auto jest idealnie dopasowane do naszych warunków drogowych. Zawieszenie jest bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy. Do tego mamy napęd 4×4 realizowany za pomocą systemu o nazwie Real Time AWD, który poprzez hydrauliczne pompy dołącza napęd tylnych kół. System działa automatycznie, więc w Hondzie nie znajdziemy przycisków do sterowania napędem.

Wyposażenie i cena

Najtańsza CR-V, oczywiście pozbawiona 4×4, kosztuje 89400 zł . Wersja testowa to już dużo większy wydatek, bo za diesla, automat i napęd 4×4 wraz i innymi elementami wyposażenia takimi jak: system multimedialny Honda Connect + z 7-calowym wyświetlaczem, lakier metaliczny, czy podgrzewane fotele musimy wydać co najmniej 146 400 zł.