Honda CR-V 4×4 2,0 155 KM

Honda CR-V jest tym w segmencie SUV, czym Golf w klasie kompaktowej, czyli kanonem, wyznacznikiem pewnej jakości. To samochód bardzo dopracowany, idealnie skrojony pod nasze drogi. Poradzi sobie i z rolą auta rodzinnego, i rekreacyjnego, umożliwi też zjechanie z utartych szlaków.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie Hondy na pierwszy rzut oka wydaje się małe. Jednak z bliska okazuje się, że to całkiem spory samochód, w którym bez problemu zmieści się piątka pasażerów. Charakterystyczny jest front tego auta z wysuniętym zderzakiem i pasem przednim w kształcie rozszerzonego „V”, na który składają się wąskie reflektory i atrapa chłodnicy z trzema poprzecznie ułożonymi chromowanymi listwami. Z tyłu CR-V prezentuje się już dużo skromniej. Wąskie, pionowe światła i wielka klapa bagażnika nie cieszą oczu nawet najdrobniejszym elementem stylistycznym, zapewniają za to wręcz idealny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Ciemne wnętrze, zestawione z jasną, kremową tapicerką, prezentuje się świetnie. Miejsca, z przodu i z tyłu, jest aż nadto. Bagażnik bez problemu pomieści wakacyjny ekwipunek całej rodziny, a jeśli i tego byłoby mało, mamy do dyspozycji dzielone „na trzy” oparcie tylnej kanapy, którą oprócz tego można przesuwać w kierunku przód-tył o 15 cm.

Silnik i skrzynia biegów

155 KM krzesane z benzynowej jednostki o pojemności 2 l oraz dość wysoki moment obrotowy wynoszący 192 Nm pozwalają Hondzie na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w czasie nieco powyżej 10 s. Na papierze osiągi są całkiem przyzwoite, ale w praktyce nie czuć, by Honda jechała. Wszystko dlatego, że tego silnika nie wspomaga żadna turbina. Moc jest więc rozwijana bardzo równomiernie i stąd wrażenie ociężałości. Motor lubi wysokie obroty, więc przy wyprzedzaniu czy innej sytuacji, gdy musimy szybko zwiększyć prędkość trzeba często uciekać się do redukcji, czasami nawet do trójki. Z tym wiąże się z kolei apetyt na benzynę. Średnio w teście Honda paliła powyżej 10 litrów, i to przy normalnym traktowaniu pedału gazu.

Zawieszenie i komfort jazdy

Po pokonaniu pierwszych kilometrów tym samochodem stwierdzamy, że auto jest idealnie dopasowane do naszych warunków drogowych. Zawieszenie jest bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy. Do tego mamy napęd 4×4 realizowany za pomocą systemu o nazwie Real Time AWD, który poprzez hydrauliczne pompy dołącza napęd tylnych kół. System działa automatycznie, więc w Hondzie nie znajdziemy przycisków do sterowania napędem.

Wyposażenie i cena

Najtańsza CR-V, oczywiście pozbawiona 4×4, kosztuje 87300 zł. Wersja testowa, w najbogatszej odmianie Executive, to już dużo większy wydatek, bo za napęd 4×4 wraz i inne elementy wyposażenia, m.in. system multimedialny Honda Connect + z 7-calowym wyświetlaczem, lakier metaliczny i podgrzewane fotele, musimy zapłacić co najmniej
147 100 zł.

UDOSTĘPNIJ