Honda Jazz 1,3 102 KM

Honda Jazz to jedno z najlepiej wykonanych i najlepiej jeżdżących aut segmentu B. Japończycy widocznie zdają sobie z tego sprawę, bo ustawili jej cenę wyjściową na pułapie, z którego startują większe samochody kompaktowe. Jednak już pierwsze kilometry spędzone za kierownicą Jazza potwierdzają jego świetną opinię.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie małej Hondy jest bardzo ładne i auto przyciąga wzrok. To zasługa charakterystycznego przodu, przetłoczeń na drzwiach i ładnych alufeg. W środku kierowca i komplet pasażerów mają naprawdę dużą ilość miejsca. Wnętrze jest bardzo przestronne, a wrażenie przestrzeni potęgują duże powierzchnie okien, dzięki którym mamy świetną widoczność do przodu i na boki, choć już w cofaniu przeszkadzają szerokie tylne słupki i mała szyba. Wykończenie wnętrza jest typowe dla Hondy – wszystko znajduje się na swoim miejscu, deskę zbudowano z wysokiej jakości materiałów, a przełączniki znajdują się w intuicyjnych miejscach. Jazzem mogą podróżować spokojnie cztery dorosłe osoby. Jeżeli chcemy przewieźć spory bagaż, pomoże nam w tym kanapa, której oparcie po złożeniu zmienia się w płaską podłogę bagażnika. Honda oferuje nam również system składania tylnej kanapy, po złożeniu której możemy przewieźć całkiem duże przedmioty.

Silnik i skrzynia biegów

Hondę Jazz napędza benzynowa jednostka o pojemności 1,3 litra, do której można skonfigurować skrzynię tradycyjną lub bezstopniową przekładnię CVT. My mieliśmy do dyspozycji automat, który w połączeniu ze 102-konnym silnikiem całkiem znośnie radzi sobie z tym autem. Oczywiście nie jest to demon prędkości, bo do setki rozpędza się w nieco ponad 12 s i może jechać z maksymalną prędkością wynoszącą 180 km/h, ale takie parametry zespołu napędowego są całkowicie wystarczające do bezstresowej jazdy w mieście. Gorzej jest na trasie. Tu daje o sobie znak skrzynia CVT, która pracuje dość niemrawo i wszystkie „sztuczne” przełożenia zmienia w tempie dramatycznym. Przekłada się to na osiągi i na spalanie, które średnio wyniosło ok. 8 litrów benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Jazza to jedna z jego najmocniejszych stron. Jest ono bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala nam na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest bardzo precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy.

Wyposażenie i cena

Honda Jazz „w podstawie” kosztuje 59 100 zł. Wersja testowa to jeszcze większy wydatek – trzeba na nią wydać ok. 75 tys. zł. To dużo, ale zwróćmy uwagę na to, że jest naprawdę bardzo dobrze wykonana i wyposażona. Na jej pokładzie znajdziemy m.in. duży centralny wyświetlacz ze wszystkimi funkcjami, klimatyzację, wspomaganie parkowania, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne systemy bezpieczeństwa czy antenę w kształcie płetwy rekina.