Honda Jazz 1,3 102 KM

Odświeżona Honda Jazz swoimi gabarytami i wyposażeniem z powodzeniem może zastąpić auto kompaktowe. Podobnie jest też z ceną startową, która wynosi aż 63 tys. zł. Za to jej topowa, „wszystko mająca” odmiana kosztuje zaledwie ok. 80 tys. zł. Podobnie wyposażone auta kompaktowe są o wiele, wiele droższe.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie małej Hondy jest bardzo ładne i auto przyciąga wzrok. To zasługa charakterystycznego przodu, przetłoczeń na drzwiach i ładnych kół, ale też i „terenowego” pakietu stylistycznego w postaci czarnych osłon nadkoli, czy srebrnych wstawek w zderzakach. To znaki rozpoznawcze topowej odmiany Jazza – X-Road. W środku kierowca i komplet pasażerów mają naprawdę dużą ilość miejsca. Wnętrze jest bardzo przestronne, a wrażenie przestrzeni potęgują duże powierzchnie okien, dzięki którym mamy świetną widoczność do przodu i na boki, choć już w cofaniu przeszkadzają szerokie tylne słupki i mała szyba.

Wykończenie wnętrza jest typowe dla Hondy – wszystko znajduje się na swoim miejscu, deskę zbudowano z wysokiej jakości materiałów, a przełączniki znajdują się w intuicyjnych miejscach. Jazzem mogą podróżować spokojnie cztery dorosłe osoby. Jeżeli chcemy przewieźć spory bagaż, pomoże nam w tym kanapa, której oparcie po złożeniu zmienia się w płaską podłogę bagażnika. Honda oferuje nam również system składania tylnej kanapy, po złożeniu której możemy przewieźć całkiem duże przedmioty.

Silnik i skrzynia biegów

Hondę napędzał nowy silnik o pojemności 1,3 litra, mocy 102 KM i generujący moment obrotowy wynoszący 123 Nm. Jak to jeździ? Oczywiście nie szybko, bo to typowe auto miejskie. Osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się w ciasnym ruchu ulicznym, ale by utrzymać dynamikę, trzeba kręcić silnik powyżej 3,5 tys. obr./min. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej i bardzo fajnie zestrojonej manualnej skrzyni. Średnie spalanie w Hondzie Jazz oscyluje w okolicach 6 litrów benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Jazza to jedna z jego najmocniejszych stron. Jest ono bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala nam na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest bardzo precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy.

Wyposażenie i cena

Honda Jazz „w podstawie” kosztuje 63000 zł. Wersja testowa w topowej odmianie X-Road kosztowała ok. 81 tys. zł. To dużo, ale zwróćmy uwagę na to, że jest naprawdę bardzo dobrze wykonana i wyposażona. Na jej pokładzie znajdziemy m.in. duży centralny wyświetlacz ze wszystkimi funkcjami, klimatyzację, wspomaganie parkowania, podgrzewane przednie fotele, a także praktycznie wszystkie obecnie dostępne systemy elektroniczne wspomagające kierowcę m.in.: awaryjne hamowanie, czy rozpoznawanie znaków drogowych.