Honda Jazz 1,5 130 KM

Honda Jazz to klasa sama dla siebie. Bez wątpienia jest jednym z najlepszych samochodów w segmencie – świetnie wykonana i wyposażona, z przestronną kabiną i nowoczesnymi systemami. Teraz dostępna też z mocnym silnikiem, który w końcu daje frajdę z jazdy tym samochodem.


Nadwozie i wnętrze

Nadwozie małej Hondy jest bardzo ładne i auto przyciąga wzrok. To zasługa charakterystycznego przodu, przetłoczeń na drzwiach i ładnych alufeg. W środku kierowca i komplet pasażerów mają naprawdę dużą ilość miejsca. Wnętrze jest bardzo przestronne, a wrażenie przestrzeni potęgują duże powierzchnie okien, dzięki którym mamy świetną widoczność do przodu i na boki, choć już w cofaniu przeszkadzają szerokie tylne słupki i mała szyba. Wykończenie wnętrza jest typowe dla Hondy – wszystko znajduje się na swoim miejscu, deskę zbudowano z wysokiej jakości materiałów, a przełączniki znajdują się w intuicyjnych miejscach. Jazzem mogą podróżować spokojnie cztery dorosłe osoby. Jeżeli chcemy przewieźć spory bagaż, pomoże nam w tym kanapa, której oparcie po złożeniu zmienia się w płaską podłogę bagażnika. Honda oferuje nam również system składania tylnej kanapy, po złożeniu której możemy przewieźć całkiem duże przedmioty.

Silnik i skrzynia biegów

Hondę napędzał nowy silnik o pojemności 1,5 litra, mocy 130 KM i generujący moment obrotowy wynoszący 155 Nm. Jak to jeździ? 8,7 sekundy trwa sprint do setki, a prędkość maksymalna to 190 km/h, czyli całkiem szybko. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni, której przełożenia są krótkie, zestrojone właśnie do szybszej jazdy. Ta niestety jest okupiona średnim spalaniem w granicach 8-9 litrów benzyny na każde 100 km. Jednak przy delikatnym traktowaniu pedału przyspieszenia da się tym samochodem pojechać tak, żeby spalił o 2 litry mniej. Tyle, że wtedy nie będzie frajdy.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie Jazza to jedna z jego najmocniejszych stron. Jest ono bardzo sprężyste i nieprzesadnie twarde, co pozwala nam na bardzo dynamiczną i bezpieczną jazdę po zakrętach. Samochód jest bardzo precyzyjny w prowadzeniu i daje kierowcy sporo radości podczas jazdy.

Wyposażenie i cena

Honda Jazz „w podstawie” kosztuje 61000 zł. Wersja testowa to jeszcze większy wydatek – trzeba na nią wydać 72900 zł. To dużo, ale zwróćmy uwagę na to, że jest naprawdę bardzo dobrze wykonana i wyposażona, no i gabarytami aspiruje trochę do klasy kompaktowej. Na jej pokładzie znajdziemy m.in. duży centralny wyświetlacz ze wszystkimi funkcjami, klimatyzację, wspomaganie parkowania, podgrzewane przednie fotele, system aktywnego hamowania, ostrzeganie o zmianie pasa ruchu, światła automatyczne, tempomat z możliwością odczytywania znaków drogowych, czy antenę w kształcie płetwy rekina.