Hyundai i30 Fastback 1,4 140 KM

Zwykły kompakt w ładnym opakowaniu – tak w skrócie można opisać Hyundaia i30 Fastback. Auto w tej wersji pieści nasz zmysł estetyki, ale rozczarowuje osiągami, które przy tak wyglądającym nadwoziu powinny iść w parze.


Nadwozie i wnętrze

Czym różni się wersja Fastback od zwykłej i30? Ano przede wszystkim wyglądem. Tył samochodu jest „ścięty” jak w klasycznym liftbacku, auto jest dłuższe, niższe i niżej zawieszone. Ma też większy bagażnik, którego pojemność wynosi równe 450 litrów. Fastback ma bardzo ciekawie poprowadzoną linię dachu, która przywodzi na myśl sportowe samochody, zadziorny spojler na pokrywie bagażnika, 18-calowe felgi i agresywną linię zderzaka. To wszystko sprawia, że koreański kompakt prezentuje się na drodze bardzo godnie. Nieźle też jest w środku.

Generalnie wnętrze i30 idzie w kierunku stylistyki znanej głównie z produktów zza naszej zachodniej granicy – jest więc budowane w minimalistycznym stylu z ergonomią na pierwszym miejscu. Jedynym elementem, który zdecydowanie odróżnia go np. od Golfa, to brak wirtualnych zegarów. W i30 nadal znajdziemy klasyczne tarcze rozdzielone wyświetlaczem pokładowego komputera. Generalnie ustawienia samochodu zmienia się z wysoko umieszczonego dotykowego wyświetlacza, który okalają przyciski najczęściej używanych skrótów, co jest i wygodne w obsłudze, i bardzo intuicyjne.

Na pochwałę zasługuje kierownica – jej wieniec jest gruby, więc świetnie leży w dłoniach, a do tego ma bardzo ładny kształt. Fotele są wygodne, posiadają wystarczający zakres regulacji, więc z zajęciem odpowiedniej pozycji nie ma najmniejszych problemów. Nieco gorzej jest z tyłu, gdzie przestrzeń nad głową została ograniczona poprzez opadający dach, więc wsiadanie i wysiadanie jest nieco utrudnione.

Silnik i skrzynia biegów

Choć i30 Fastback wygląda bardzo dynamicznie, to zamontowany w nim silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra sportowych doznań nie zapewnia. 140 KM pozwalają na start do setki w 9,5 sekundy, co jest wartością raczej średnią, a już na pewno nie zadowalającą przy tak ładnej i dynamicznej bryle nadwozia. Silnik połączono z 7-biegowym automatem, który działa bardzo poprawnie. Średnie spalanie samochodu wynosi 7,5 litra benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Hyundai to jeden z tych kompaktów, w którym nastawy zawieszenia są dobrane do jakości polskich dróg. Jest ono tak zestrojone, by w jak największym stopniu tłumić nierówności, jednocześnie nie tracąc właściwości jezdnych. Zawieszenie pracuje bezgłośnie na każdym rodzaju nawierzchni, w kabinie jest cicho i przyjemnie nawet przy autostradowych prędkościach.

Wyposażenie i cena

Najtańszy i30 Fastback kosztuje 77600 zł. Za wersję testową trzeba zapłacić ok. 100 tys. zł. Trzeba jednak przyznać, że jest ona topowo wyposażona. Na jej pokładzie znajdziemy m.in.: wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację, tempomat, podgrzewaną kierownicę i fotele, czy pakiet stylistyczny NLine.