Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI 136 KM

Kapitalne zawieszenie i wnętrze, ale stłamszony przez automat silnik – to najkrótsza charakterystyka Hyundaia i30 Wagon. To auto pełne sprzeczności, ale w ogólnym rozrachunku więcej jest cech pozytywnych, a nawet wybitnych.


Nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz Hyundai i30 w wersji Wagon, czyli kombi, wpisuje się w panujący obecnie na rynku stylistyczny trend, w którym większy nacisk kładzie się na łagodne linie i tępe przetłoczenia niż na ostre, drapieżne kształty. W efekcie mamy auto ładne, ale niezbyt mocno wyróżniające się. Owszem, przód z wielkim grillem i skośnymi światłami przyciąga spojrzenia, ale tył jest już o wiele bardziej stonowany.

Wnętrze i30 to niewątpliwie jedna z jego największych zalet. Kapitalna pozycja za kierownicą, stojąca na najwyższym światowym poziomie ergonomia, bardzo wygodne fotele i świetne spasowanie elementów sprawiają, że w kabinie Hyundaia czujemy się bardzo dobrze. Także wygląd deski rozdzielczej, kierownicy i zegarów robi pozytywne wrażenie. Pod tym względem koreański kompakt przewyższa nawet europejską konkurencję. Trochę gorzej sprawa wygląda z miejscem na tylnej kanapie, gdzie wystarczająco przestrzeni będzie miała tylko dwójka pasażerów. Za to za ich plecami znajduje się ogromny bagażnik o pojemności 602 l.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowego egzemplarza pracowała wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 l, która rozwija moc 136 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, osiąganym w zakresie 1750-2500 obr./min. Takie parametry sprawiają, że i30 rozpędza się do setki w 10,6 s. Trochę to długo, ale to nie wina silnika, a dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni, która działa dość ospale, szczególnie w trybie eco i normal. Na nieco bardziej dynamiczną jazdę pozwala ostatni tryb sport, w którym to automat reaguje na nacisk na gaz nieco żwawiej. Kolejną wadą automatu jest duży apetyt na paliwo, bo auto średnio paliło 6,5 l oleju napędowego na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Zawieszenie i30 jest bardzo sprężyste, świetnie tłumi nierówności, poprawnie spisuje się w zakrętach. Pracuje bezgłośnie, zapewnia maksimum komfortu przy zachowaniu ponadprzeciętnych właściwości jezdnych. Jednym słowem jest fantastyczne.

Wyposażenie i cena

Cennik i30 w wersji kombi otwiera kwota 69500 zł. Nasze auto było o wiele droższe, a wszystko przez to, że na jego pokładzie znalazło się wszystko, co przewidział konfigurator. Testowa i30 była wyposażona w najmocniejszego diesla z automatyczną skrzynią biegów, dwustrefową klimatyzację, tempomat, nawigacje, kilka elektronicznych systemów wspierających kierowcę, 16-calowe felgi, podgrzewane fotele i kierownicę oraz możliwość wybory trybu jazdy. Tak wyposażony samochód kosztuje ponad 100 tys. zł.