Hyundai Tucson 4WD 2,0 185 KM

Hyundai Tucson to bardzo dobrze zrobiony SUV. Docenią go osoby ceniące komfort i możliwości, jakie oferuje, m.in. ciągnięcie przyczepy, czy blokadę napędu 4WD, co pozwoli bezpiecznie dojechać np. do domku nad jeziorem.


Nadwozie i wnętrze

Mimo że od premiery Hyundai Tucsona minęły 3 lata, to auto wciąż prezentuje się bardzo ciekawie. Okrągłe linie, atletyczny przód z potężnym grillem, przetłoczenia na bokach i dopracowany tył z bardzo ciekawymi lampami nadal przyciągają oko. Jeśli do tego dołożymy kapitalne felgi, srebrne dodatki i duży spojler na dachu otrzymamy świetnie wyglądający samochód. Ten „okrągły” styl utrzymany jest też w kabinie. Nowoczesna prostota konsoli środkowej podkreślona jest jej horyzontalnym usytuowaniem, dodającym elegancji i wyrafinowania. Wszystkie siedzenia są podgrzewane i wentylowane, a przednie fotele posiadają też automatyczną regulację. Ergonomicznie zaprojektowana konsola środkowa wyposażona została w duży, nieodbijający światła, 8-calowy ekran będący częścią systemu nawigacji. Ponadto, łączność zapewniają wejścia USB i AUX na konsoli środkowej. Kapitalnym rozwiązaniem jest ich podświetlenie, więc po zmroku nie ma najmniejszego problemu z trafieniem w gniazdo. Hyundai Tucson został zbudowany na nowej platformie, dzięki czemu powiększyła się przestrzeń wewnątrz samochodu. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów, przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej. Wśród nowych elementów zwiększających komfort codziennego użytkowania modelu Tucson znalazły się: inteligentnie otwierana klapa tylna, elektryczny hamulec postojowy oraz inteligentny system wspomagający parkowanie (SPAS) z funkcją parkowania równoległego i prostopadłego.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowego Hyundaia pracował najmocniejszy diesel dostępny dla tego modelu. Dwulitrowa jednostka krzesze 185 KM, które w połączeniu z 6-biegowym automatem zapewniają całkiem niezłe osiągi. Średnie spalanie wynosi ok. 8,5 litra oleju napędowego na 100 km. Tucson był wyposażony w napęd 4WD, który pozwala na uzyskanie 100% momentu obrotowego dla kół nawierzchni. Ręcznie wybierany Tryb Blokady rozdziela moment obrotowy w stosunku 50/50, więc tym Hyundaiem spokojnie można wjechać nawet w średniociężki teren.

Zawieszenie i komfort jazdy

Hyundai Tucson mimo swoich gabarytów całkiem dobrze trzyma się jezdni. Auto zapewnia jednocześnie dużo komfortu – zawieszenie jest zestrojone w taki sposób, by skupiało się przede wszystkim na resorowaniu nierówności, co też udaje mu się bardzo dobrze.

Wyposażenie i cena

Tucson jest jednym z najlepiej wyposażonych samochodów w swojej klasie pod względem systemów bezpieczeństwa.
W ich skład wchodzi system automatycznego hamowania (AEB) o dwóch trybach pracy, który uruchamia automatyczne hamowanie, gdy wykryta zostanie niebezpieczna prędkość zbliżania się do człowieka lub pojazdu przed sobą, przy niskich
i wysokich prędkościach. Co więcej, system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) dokonuje aktywnej korekty kierunku, aby uniknąć niezamierzonego zjazdu z pasa, podczas cofania system ostrzegający o ruchu poprzecznym (RCTA) skanuje za pomocą radaru obszar za pojazdem pod kątem 180 stopni, wykrywając zbliżające się pojazdy. Ponadto, system monitorowania martwego pola (BSD) pomaga kontrolować obszar wokół pojazdu, a funkcja informowania o ograniczeniu prędkości monitoruje znaki (SLIF) i przypomina
o nich kierowcy. Aktywna maska pozwoli zminimalizować siłę uderzenia w przypadku zderzenia czołowego z pieszym lub rowerzystą. Poza tym w modelu znajdziemy panoramiczny dach, automatyczną klimatyzację, podgrzewane i wentylowane fotele, czy system nawigacji. Hyundai Tucson kosztuje od 75490 zł. Ceny wersji testowej startują z pułapu 127590 zł.