Ruszył ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów polskich szkół podstawowych. Jest to kolejna, po trwającej trzy lata kampanii „Mam kota na punkcie mleka” edycja poświęcona wartością płynną cym z codziennego spożywania produktów mlecznych. Wzięło w niej udział 112 szkól i ponad 12 tysięcy uczniów z całego województwa lubelskiego. – W trakcie trwania tego programu dzieci będą miały okazję wziąć udział w konkursach plastycznych, kulinarnych i filmowych. Opracowujemy również scenariusze lekcji poświęcone korzyściom wynikającym z picia mleka – informuje Monika Kamińska z biura prasowego kampanii.
Nabiał w diecie dzieci będących na początku edukacji jest niezwykle ważny. Regularne jedzenie serów, jogurtów czy kefirów chroni nasze pociechy m.in. przed zachorowaniem na cukrzyce typu 2 w ich dorosłym życiu.
Na stronie kampanii www.kochammleko.pl trwa rekrutacja do „mlecznego programu”. Szkoły, które zechcą do niego przystąpić muszą tylko wypełnić deklarację. W zamian otrzymają atrakcyjne materiały i scenariusze lekcji. Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
Kampania jest realizowana przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja trwa do końca 2016 roku i jest sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mleka.
(EM.K.)