Jedynka zaprasza

3 marca od godziny 16.00 Szkoła Podstawowa Nr 1 w Chełmie otwiera swe drzwi dla wszystkich przyszłych pierwszoklasistów. We wtorek będzie można uczestniczyć w zajęciach wraz z uczniami „Jedynki”, poznać nauczycieli i ofertę placówki, a przede wszystkim porozmawiać ze specjalistami i dyrekcją szkoły. Tego dnia będzie też można zapisać się do szkoły, co na pewno jest znacznym ułatwieniem dla osób pracujących.

Jedynka ma powody do dumy. Łukasz Widz, przygotowany przez Grażynę Cetera i Cezarego Kaczora, został laureatem kuratoryjnego konkursu z fizyki. Jest to olbrzymi sukces ucznia i szkoły, zwłaszcza że już drugi rok z rzędu tylko ta szkoła z powiatu chełmskiego może pochwalić się laureatem konkursu fizycznego. Łukasz na swoim koncie posiada już tytuł laureata z języka polskiego i matematyki, jest też finalistą konkursu historycznego. Niewielu jest uczniów w Chełmie, którzy mogą pochwalić się tyloma tytułami w konkursach kuratoryjnych.

W ubiegłym roku „Jedynkę” ukończył uczeń, który był aż czterokrotnym laureatem. Kolejny ubiegłoroczny absolwent miał na koncie dwa zwycięstwa w konkursach. Konkursy kuratoryjne są najważniejszymi w szkolnej karierze uczniów szkoły podstawowej i jako jedyne dają uczniom prawo do zwolnienia z egzaminu ósmoklasisty i pierwszeństwo w naborze do szkoły średniej.

Widać zatem, że Szkoła Podstawowa Nr 1 w Chełmie otwiera swoim podopiecznym drzwi do sukcesów. Karolina Wiechnik i Mateusz Koza zostali w tym roku finalistami konkursu z języka polskiego. Już od kilku lat „Jedynka” ma co roku laureatów i finalistów z języka polskiego, dzięki dodatkowym zajęciom dla uczniów uzdolnionych.

W nowym roku szkolnym, oprócz wielu innowacji w klasach pierwszych, rozwijających uzdolnienia plastyczne, literackie oraz kompetencje matematyczne i komputerowe, będzie nowy program realizowany w klasie piątej. Uczniowie będą kształcić umiejętności matematyczne i z języka angielskiego. Warto przyjść 3 marca do szkoły i dowiedzieć się więcej. Szkoła zaprasza przyszłych pierwszoklasistów oraz obecnych czwartoklasistów zainteresowanych rozwijaniem zdolności matematycznych. (m)