Jeep Renegade Trailhawk 2,0 170 KM

Jeep to Jeep. Nawet najmniejszy w gamie crossover Renegade ma papiery na to, by wjechać w teren dalej, niż jakikolwiek inny przedstawiciel tego segmentu. Ale świetne właściwości terenowe to nie jedyny, choć chyba największy, atut tego samochodu.

Nadwozie i wnętrze

Jeep Renegade jest zbudowany na bazie Fiata 500X i czerpie z niego to, co najlepsze, czyli świetny silnik diesla, dobre właściwości jezdne na asfalcie, a także kształt kabiny. Nie do pomylenia jest natomiast bryła nadwozia, którą nawet motoryzacyjny ignorant z ciężką wadą wzroku od razu skojarzy z amerykańską legendą motoryzacji. Charakterystyczny dla Jeepa jest zwłaszcza przód samochodu z okrągłymi reflektorami i siedmioma pionowymi szparami chłodnicy.

Kanciasta sylwetka nadwozia od dołu chroniona jest przez czarne, plastikowe nakładki na progach i kwadratowych, nieco za dużych nadkolach. Z tyłu mamy wielki spojler nad szybą pokrywy i kwadratowe, trójwymiarowe klosze lamp ze światłami w kształcie litery „X”. Wnętrze Renegade, jak już wspomnieliśmy, bardzo przypomina Fiata 500. Od kształtu deski rozdzielczej, poprzez zastosowane do jej budowy materiały na siedzeniach kończąc.

Konsola środkowa to przede wszystkim dotykowy wyświetlacz audio i nawigacji, a pod nim panel sterowania klimatyzacją. Jeszcze niżej znajdziemy pokrętło, za którego pomocą zmieniamy tryby jazdy. Do dyspozycji mamy tu cztery ustawienia – auto, śnieg, piasek i błoto, a oprócz tego możemy zapiąć stały napęd 4×4. Obszyte czarną skórą fotele ustawione są dość wysoko, ale siedzi się w nich wygodnie i nawet dłuższa podróż upływa w komfortowych warunkach.

Silnik i skrzynia biegów

Za napęd testowej wersji Jeepa odpowiadał 2-litrowy silnik diesla generujący 170 KM mocy. Dzięki temu od zera do „setki” auto rozpędza się w czasie poniżej 10 s. Współpracująca z 9-biegowym automatem jednostka oprócz przyzwoitych osiągów „zapewnia” dość wysokie zużycie paliwa, które w czasie testu oscylowało w granicach 8,5 litra.

Zawieszenie i komfort jazdy

Właściwości jezdne Jeepa Renegade z pewnością są jedną z jego najmocniejszych stron. Miękkie, sprężyste nastawy zapewniają nam komfort na dziurawych, nierównych nawierzchniach, jednocześnie trzymając w ryzach dość wysokie przecież nadwozie podczas szybszej jazdy. Na słowa uznania zasługuje też wyciszenie wnętrza oraz ponadprzeciętne w klasie własności terenowe.

Renegade może się pochwalić prześwitem wynoszącym niemal 20 cm, który w połączeniu z możliwością zapięcia na stałe napędu 4×4, dość krótkim zwisom i w miarę niedużym rozstawem osi daje naprawdę duże możliwości terenowe. Tym Jeepem bez obaw można wjechać wszędzie tam, gdzie zatrzymuje się zwykły SUV. Oczywiście pole manewru znacznie ograniczają opony szosowe, ale i tak to auto nie ma sobie równych w zmaganiach z błotem, czy piachem.

Wyposażenie i cena

By jeździć Jeepem Renegade, trzeba mieć w kieszeni przynajmniej 73900 zł, bo tyle kosztuje jego podstawowa wersja. Testowe auto jest o wiele droższe. Jest to najwyższa odmiana Trailhawk z napędem 4×4, najmocniejszym dieslem i automatyczną skrzynią biegów, której ceny zaczynają się od 123456 zł w promocji. W kabinie znajdziemy wszystko, czego potrzeba kierowcy. Jest skórzana tapicerka, wielofunkcyjna kierownica, tempomat, system nawigacji czy podgrzewane fotele.