Kolejne „erki” w służbie pogotowia

Przełom roku i natłok, związanych z wysoką wówczas falą zakażeń SARS-CoV-2 i hospitalizacji, zadań sprawił, że lubelskie pogotowie nie miało jak i kiedy pochwalić się, że wzbogaciło się o kolejne trzy nowe ambulanse.


Ogłoszony w połowie września ubiegłego roku przetarg wygrała warszawska spółka Zeszuta, oferując dostawę trzech nowych karetek, zbudowanych na bazie Mercedesa, do grudnia. Z tego zadania wywiązała się niewielkim poślizgiem. Sanitarki trafiły do zespołów ratownictwa medycznego, stacjonujących m.in. na lubelskim Czechowie, pod koniec stycznia. Opóźnienie, ale również brak oficjalnej uroczystości przekazania karetek, były spowodowane m. in. trwającą wówczas kolejną falą pandemii koronawirusa.

– Wykonawca zwrócił się o przedłużenie terminu realizacji dostawy 3 ambulansów o 17 dni. Korekty w pierwotnie określonym terminie realizacji dokonano z uwagi na niemożliwe do przewidzenia na etapie zawierania umowy zmiany na rynku motoryzacyjnym tj. brak dostępności podzespołów do produkcji pojazdów, wynikający z przerwania łańcuchów dostaw w związku z pandemią Covid-19. Ostatecznie dostawa pojazdów miała miejsce 23.12.2021 r. Miesiąc później po spełnieniu wszystkich formalności rozpoczęły służbę w lubelskim pogotowiu – mówi Tomasz Smyl z Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Lublinie.

Nowe „erki” pozwoliły na wycofanie z użytku ostatnich pojazdów marki Renault Master poprzedniej generacji. To jednak nie koniec inwestycji WPR w nowy sprzęt. Pogotowie już teraz szykuje się do ogłoszenia przetargu na zakup kolejnych 4 szt. nowoczesnych ambulansów. Realizacja tego planu pozwoli na wycofanie z floty zespołów ratunkowych starszych modeli marki Mercedes.

Marek Kościuk

News will be here