Koszmarny rachunek za prąd

100 tys. zł straciła 52-letnia lublinianka, która kliknęła w link podany w esemesie rzekomo od PGE. Oszuści podszywający się pod energetyków straszyli ją odłączeniem prądu. W wiadomości SMS podali jej link umożliwiający szybkie płatności.


– Kobieta kliknęła w link, po czym została przekierowana na fałszywą stronę, na której wybrała swój bank. Następnie podała swoje dane sądząc, że loguje się do bankowości internetowej. W międzyczasie zatwierdziła instalację nowej aplikacji. Tym sposobem oszuści przechwycili jej dane, a z jej konta zniknęły pieniądze w kwocie blisko 100 tysięcy złotych. Kiedy zorientowała się, że została oszukana, sprawę zgłosiła na Policję – mówi nadkomisarz Kamil Gołębiowski z KMP Lublin.

– Ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod dostawców energii. Jeśli otrzymamy taką wiadomość, skontaktujmy się z usługodawcą i potwierdźmy, czy faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online – dodaje.

Również PGE przypomina, że nigdy nie wysyła do swoich klientów sms-ów z informacjami o płatnościach zawierającymi linki. (l)