Koszmaru ciąg dalszy?

Przebudowa ronda Lubelskiego Lipca 80 sparaliżowała ruch w tej części Lublina

Od soboty 9 marca na kierowców czekają kolejne utrudnienia związane z przebudową ronda Lubelskiego Lipca 80.


Przypomnijmy, że miesiąc temu wyłączona z ruchu została ulica Fabryczna, na co skarżyli się nasi czytelnicy. – W rejonie placu Bychawskiego tworzą się gigantyczne korki. Urzędnicy zgotowali lubelskim kierowcom drogowy koszmar. Nie powinni się zgodzić na wyłączenie Fabrycznej z ruchu – mówili. Od soboty 9 marca zamknięte dla ruchu są również pasy ronda znajdujące się po stronie Al. Zygmuntowskich. Powód? Wykonawca przystępuje do rozbiórki istniejących konstrukcji oraz wzmacniania podłoża.

Na czym będzie polegać tymczasowa organizacja ruchu? – Pojazdy poruszające się al. Unii Lubelskiej od strony Zamku czy ul. Zamojskiej za mostem na Bystrzycy przejadą przez pas rozdziału na sąsiednią jezdnię po stronie galerii handlowej (Gali – przy. aut.). Następnie przejadą przez skrzyżowanie, mijając wyspę ronda po prawej stronie. Na jezdnię ul. Lubelskiego Lipca ‘80 po stronie kompleksu Aqua Lublin wrócą przez pas rozdziału na wysokości zatoki przystankowej – tłumaczy Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. To nie jedyna zmiana. – Aleja Unii Lubelskiej, jadąc od strony zamku, na wysokości skrzyżowania z ul. Zamojską, zostanie zwężona do dwóch pasów ruchu, a na moście do jednego pasa ruchu. Wlot ul. Zamojskiej zostanie zwężony do dwóch pasów ruchu, a wlot ul. Lubelskiego Lipca ‘80, jadąc od strony al. Piłsudskiego, do jednego pasa ruchu od wysokości łuku, gdzie włącza się ul. 1 Maja – dodaje K. Kieliszek.

Organizacja ruchu pieszych nie ulegnie zmianie. Zachowany zostanie wlot ulicy 1 Maja oraz dojazd do pawilonów handlowych przy Fabrycznej. Dojazd do parkingu podziemnego Gali dla pojazdów jadących od strony Zamku będzie możliwy przy wykorzystaniu przejazdu przez „pas rozdziału”. Prace związane z przebudową ronda powinny się zakończyć jesienią tego roku.

Grzegorz Rekiel