…na widok słupów trakcji trolejbusowej, które stanęły na środku chodnika przy przebudowywanych Alejach Racławickich na wysokości Ogrodu Saskiego. Urzędnicy tłumaczą, że inaczej się nie dało, a same słupy nie powinny wpływać na bezpieczeństwo osób poruszających się chodnikiem.
Sprawą słupów stojących centralnie na środku ruchliwego trotuaru, na początku Al. Racławickich m.in. przy wejściu do Ogrodu Saskiego, a także po drugiej stronie alei oraz tuż przed Lubelskim Centrum Konferencyjnym zainteresował nas jeden z Czytelników.
– Naprawdę nie dało się tego zrobić normalnie tak, by słupy nie stwarzały zagrożenia dla pieszych, a w szczególności dla osób niewidzących, w przypadku których nie pomyślano nawet o odpowiednim oznakowaniu niebezpiecznych miejsc? – pyta pan Piotr.
Odpowiedzi poszukaliśmy w lubelskim Ratuszu.
– W związku z tym, że jest to przebudowa, a nie budowa od podstaw infrastruktury drogowej, to część sieci podziemnych nie mogła zostać ujęta zmianami, co wpłynęło na ostateczną lokalizację słupów – tłumaczy Justyna Góźdź z biura prasowego w Kancelarii Prezydenta Lublina i dodaje, że istniejąca szerokość chodników w tych miejscach pozwala na swobodny ruch pieszych, a same słupy nie powinny wpływać na bezpieczeństwo osób poruszających się chodnikiem.
– Z kolei obszar przy Lubelskim Centrum Konferencyjnym, na którym stoi słup nie jest ujęty przebudową w ramach realizowanej inwestycji na Al. Racławickich. Przy tym słupie chodnik ani krawężnik nie były zmieniane. Słup pozostał w tym miejscu po realizacji budowy budynku prywatnego, który powstał pomiędzy ulicami Grottgera a Żwirki i Wigury. Zmiana jego lokalizacji, np. poprzez przybliżenie do krawędzi jezdni, jest niemożliwa, ponieważ wymagałaby kompleksowej przebudowy rozbudowanej sieci podziemnej – dodaje J. Góźdź.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami Ratusz podkreśla, że na wszystkich skrzyżowaniach pomyślano o takich osobach, poprzez zastosowanie specjalnych płyt z wypustkami.
Przebudowa Al. Racławickich ma być ukończona do 11 sierpnia. BS