Miejski rower wpadł poślizg

Pierwszy miesiąc wiosny za nami i chełmianie, co zrozumiałe, ponownie pytają, kiedy wróci „Chełmski rower miejski”. Dla tych, którzy mieli nadzieję, że stanie się to lada dzień, nie mamy dobrych wiadomości.

System roweru miejskiego wystartował w Chełmie i gminach Chełm oraz Kamień na początku ubiegłorocznych wakacji i działał pilotażowo do połowy września. Jego operatorem była firma Nextbike. W ocenie chełmskiego Ratusza sprawdził się i miał wrócić po zimowej przerwie. Gdy w połowie lutego na prośbę mieszkańców spytaliśmy urzędników, kiedy to się stanie, usłyszeliśmy, że przygotowywany jest właśnie przetarg na wyłonienie firmy, która będzie operatorem systemu w tym roku. Minęła zima, wiosna w najlepsze, lecz stacje roweru miejskiego wciąż stoją puste, a miłośnicy miejskich jednośladów tracą cierpliwość.

– Wiosna może nie rozpieszcza nas temperaturami, ale sezon rowerowy trwa już od kilku dobrych tygodni. W innych miastach, na przykład w Lublinie, miejskie rowery wróciły z pierwszym dniem wiosny, a w Chełmie wciąż są niedostępne. Dlaczego? Kiedy w końcu będzie można z nich korzystać? – pyta jeden z Czytelników.

Okazuje się, że konkretnego terminu wciąż nie ma. Dopiero dwa tygodnie temu miasto Chełm, wraz z gminami Chełm i Kamień, ogłosiły przetarg na wyłonienie firmy, która zajmie się jego obsługą. Wybrany wykonawca będzie obsługiwał za to system aż do 2027 roku. Dokładnie nie wiadomo jednak od kiedy – z dokumentów przetargowych wynika jedynie, że system uruchomiony zostanie w 2023 roku, nie później niż w terminie 15 dni od podpisania umowy. Postawiono również warunek, że opłata aktywacyjna będzie nie wyższa niż 15 zł, pierwsze 60 minut korzystania z roweru w systemie będzie bezpłatne, a każde kolejne rozpoczęte 30 minut – maksymalnie 1,5 zł, nie więcej jednak niż 15 zł/dobę.

Do zadań wykonawcy będzie należało zarządzanie systemem roweru miejskiego i gminnego (także na terenie gmin Kamień i Chełm), na który składa się 180 szt. rowerów z kompletnym wyposażeniem, zarządzanie stojakami rowerowymi na 17 stacjach z 15 miejscami postojowymi oraz 17 totemami informacyjnymi po jednym na każdej ze stacji, a także zarządzanie stroną internetową chelmskirower.pl, przechowywanie 150 rowerów miasta Chełm poza sezonem użytkowania w miejscu wyznaczonym przez wykonawcę i na jego koszt oraz usługi konserwacyjne i naprawcze. Na oferty od firm miasto czeka do 8 maja. (w)

News will be here