Na perony prostą drogą

Wygodne dojścia do peronów, windy, otwarty nowy odcinek przejścia pod torami – tak zmienia się stacja kolejowa Lublin Główny. Na perony i do ul. Kunickiego możemy już przejść najkrótszą trasą.


– Nowy odcinek przejścia podziemnego udostępniono po wykonaniu zasadniczych prac. Wykonawca zapewnia bezpieczne warunki przejścia od kas biletowych do peronów. Pasażerowie o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z wind – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Roboty na dworcu trwają. W miejscu torowiska pracują maszyny, a na przygotowanym terenie ustawiane są ścianki peronu. Stopniowo będą montowane kolejne elementy nawierzchni, oświetlenie i ławki. Ułożony zostanie również tor. Równocześnie wykonawca doposaża peron nr 2 w wiatę.

Pasażerowie korzystają już z nowego peronu nr 3 oraz jednej krawędzi peronu nr 2.

– Nowe perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wieczorem jasne oświetlenie zapewnia bezpieczne dojście do wagonów. Montowana jest wiata oraz ławki. W gablotach są informacje i rozkłady jazdy – informują przedstawiciele PKP PLK.

Prace na dworcu Lublin-Główny są częścią modernizacji linii kolejowej łączącej nasze miasto z Warszawą. W ramach modernizacji przebudowywane są m.in. wiadukty nad ulicą Janowską i Diamentową. Na wiadukcie nad ul. Diamentową montowane są kolejne elementy.

Od 30 sierpnia między Lublinem a Dęblinem pociągi jeżdżą po obu torach. Również między Dęblinem i Otwockiem składy kursują nowym torem. Budowany jest drugi tor, który zlikwiduje „wąskie gardło” na trasie do stolicy.

Roboty mają się zakończyć w 2022 roku. Koszt prac na linii Lublin-Warszawa to ponad 3,5 mln złotych. Niecałe 3 mln złotych wynosi dofinansowanie unijne. GR