Nauka zdalna, bilet do zwrotu

fot. cla

Pasażerowie, którzy na co dzień podróżowali komunikacją miejską, a z powodu pandemii zostali w domach, mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet miesięczny. Głównie mowa tu o uczniach szkół ponadpodstawowych.

Przez 2,5 tygodnia października w kasach CLA zakupiono 628 biletów okresowych, natomiast w sklepie internetowym – 156. Do tego dochodzą bilety zakupione przez SkyCash, ale dane o sprzedaży przez tę aplikację jeszcze nie spłynęły do miejskiej spółki.

– Większość sprzedawanych przez nas biletów okresowych to bilety ulgowe, z których oprócz uczniów korzysta również pięć innych grup osób uprawnionych do ulgi, m.in. studenci, emeryci i renciści – informuje Mariusz Chudoba, prezes Chełmskich Linii Autobusowych.

Fakt faktem, że przez pandemię i nowe obostrzenia znaczna część pasażerów przestała korzystać z komunikacji miejskiej, która i tak nie cieszyła się w Chełmie nadmiernym powodzeniem. Uczniowie szkół ponadpodstawowych ponownie zostali uziemieni w domach, skąd uczą się na odległość i nie zapowiada się, by w najbliższym czasie dojeżdżali do szkół.

Z kupionych przez nich niedawno biletów miesięcznych mało kto więc korzysta. CLA zapewnia jednak, że tak, jak i w marcu oraz kwietniu, gdy zamknięto szkoły po raz pierwszy, tak i teraz będą zwracać gotówkę za niewykorzystane bilety.

– Zgodnie z regulaminem świadczenia usług publicznych przez Chełmskie Linie Autobusowe każdy pasażer, który zwraca się do nas z prośbą o anulowanie biletu i zwrot środków za niewykorzystane dni na bilecie okresowym, taki zwrot otrzymuje – podkreśla prezes spółki. (pc)