Nissan Juke 1,2 115 KM

Nissan Juke to nie jest zwykły samochód. Niektórzy twierdzą, że to najsympatyczniejsze auto świata, które – mimo wad – emanuje pozytywną energią.

Nadwozie i wnętrze

Choć od premiery Juka minęło już dobrych kilka lat, to auto nadal wygląda bardzo ciekawie i oryginalnie. Jest tak niezwykłe, że praktycznie nie ma konkurencji. Do dziś zwraca uwagę, przyciąga spojrzenia, wywołuje uśmiech. To jedyne znane mi auto, które budzi tak wiele pozytywnych emocji związanych tylko z wyglądem. Oczywiście duża w tym zasługa zestawienia kolorystycznego (wersja testowa była wściekle żółta z czarnymi akcentami), ale przede wszystkim kształtu nadwozia, które niektórym przypomina nadepniętą żabę. I rzeczywiście, coś w tym jest, bo umieszczone na masce reflektory przypominają wytrzeszczone oczy tego płaza. Stanowią one zresztą świetny punkt odniesienia przy wszelkich ciasnych parkingowych manewrach, bo doskonale widać je z kabiny, więc wiadomo, gdzie kończy się maska. W przypadku Juka zabawa nie kończy się na karoserii. Wesołe przedstawienie trwa w najlepsze również w kabinie, gdzie znajdziemy mnóstwo plastiku w kolorze nadwozia, które kapitalnie ożywia te wnętrze. Niestety, tu nieco bardziej widać upływ czasu, bo kształt konsoli środkowej nieco odbiega od dzisiejszych konstrukcji. Archaizmem jest też np. tylko pionowe sterowanie kierownicy. Wiele do życzenia pozostawia też jakość użytych materiałów, ale zastrzegam, że nie wydają one niepokojących (ani żadnych innych) dźwięków. Obsługa auta jest prosta i intuicyjna, na trójramiennej, dużej kierownicy znalazło się tylko kilka najważniejszych przycisków, zaś pomiędzy klasycznymi zegarami znalazło się miejsce dla równie klasycznego wyświetlacza wskazań pokładowego komputera. Jak na miejskie auto Juke jest całkiem pojemny. Spokojnie zmieszczą się w nim 4 dorosłe osoby.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską Juka pracował benzynowy, doładowany silnik o mocy 115 KM. O dziwo, motor całkiem nieźle radzi sobie z rozpędzaniem samochodu. Może nie jest demonem mocy, ale do miana zawalidrogi także mu daleko. Sześciobiegowa manualna skrzynia ma krótki skok i jest całkiem elastyczna – nie wymaga ciągłego wachlowania. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi ok. 8 litrów benzyny na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Juke jeździ tak jak wygląda. Zawieszenie jest sztywne i zwarte, układ kierowniczy szybko reaguje na polecenia kierowcy. Jednocześnie właściwości jezdne nie są okupione brakiem komfortu. Przeciwnie, amortyzatory i wahacze pracują cicho, dają radę nawet na poprzecznych nierównościach.

Wyposażenie i cena

Testowe auto było bardzo przyzwoicie wyposażone. Na jego pokładzie znalazły się m.in.: klimatyzacja automatyczna, system nawigacji, możliwość wyboru trzech trybów jazdy, kamera cofania, wielofunkcyjna kierownica, tempomat czy szyberdach. Ceny Nissana Juke zaczynają się od 55900 zł.