Nissan Juke Hybrid

Nissan Juke, kultowy miejski crossover, jest teraz dostępny w wersji wyposażonej w zaawansowany napęd hybrydowy, zapewniający jeszcze wyższe osiągi, lepszą wydajność, a co najważniejsze auto zadowala się niewielką ilością paliwa.

Juke Hybrid został wyposażony w hybrydowy zespół napędowy o wielu trybach pracy charakteryzujący się wydajnością i responsywnością oraz zapewniający harmonijne wrażenia z jazdy. Kierowcy i pasażerowie docenią rozruch odbywający się wyłącznie w trybie elektrycznym, angażujące właściwości jezdne oraz wyjątkowo niskie zużycie paliwa, możliwe dzięki inteligentnej, wielotrybowej skrzyni biegów, wydajnemu hamowaniu z odzyskiem energii oraz mocnemu akumulatorowi.

Tradycyjne układy hybrydowe oferują pozbawione emocji wrażenia z jazdy wynikające z połączenia silnika spalinowego z napędem akumulatorowym, natomiast inteligentny zespół napędowy modelu Juke Hybrid został dostrojony tak, by zmaksymalizować dystans pokonywany w trybie elektrycznym, co kierowcy cenią sobie najbardziej. Kluczowym celem konstruktorów Nissana było zmniejszenie częstotliwości wyłączania i rozruchu silnika spalinowego, przez wiele osób uznawanych za uciążliwe i irytujące. Dzięki temu zabiegowi zwiększono przyjemność z jazdy oraz zoptymalizowano wydajność układu.

Podczas testów udało się osiągnąć nawet 80% czasu jazdy miejskiej w trybie elektrycznym. Krótkie fazy hybrydowe służyły doładowaniu akumulatora, po czym samochód znów przełączał się na zasilanie wyłącznie elektryczne. Juke Hybrid nie tylko rusza w trybie elektrycznym – korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorze może również rozpędzić się do 55 km/h, aby kierowca mógł cieszyć się długotrwałą przyjemnością i wrażeniami z jazdy jak w samochodzie w pełni elektrycznym.

System automatycznie maksymalizuje wykorzystanie trybu jazdy elektrycznej. Kierowca może również sam włączyć ten tryb, gdy nie chce uruchamiać silnika spalinowego – na przykład podczas jazdy wśród budynków mieszkalnych, w pobliżu szkoły, na parkingu, przy okienku drive-through czy w korku ulicznym. Jeżeli tylko pozwoli na to stan akumulatora, hybrydowy Juke będzie wtedy korzystał wyłącznie z napędu elektrycznego.

W skład zespołu napędowego wchodzi opracowany przez Nissana, zaawansowany technicznie silnik spalinowy nowej generacji, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija moc 69 kW (94 KM) i oferuje moment obrotowy do 148 Nm. Z kolei za napęd elektryczny odpowiada dostarczony przez Nissana silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm.

Z Renault pochodzą natomiast: 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także innowacyjna skrzynia biegów. Zespół ten rozwija moc o 25% większą niż aktualnie stosowany w modelu Juke silnik benzynowy, przy oszczędności w zużyciu paliwa dochodzącej do 40% w cyklu miejskim oraz do 20% w cyklu mieszanym (dane w trakcie homologacji). Realnie przekłada się to na średnie zużycie paliwa wynoszące nieco ponad 5 litrów na sto kilometrów.

News will be here