Nissan Micra 1,0 DIG-T 117 KM

Nissan Micra to ładne i dobrze wyposażone auto segmentu B. Teraz jest dostępne z nowoczesnym trzycylindrowym silnikiem, który eksperci określają jako jeden z najlepszych w swojej kategorii. I faktycznie, wcale nie czuć, że pod maską pomrukuje ledwie 1-litrowa jednostka.

Nadwozie i wnętrze

Nissan Micra to bezsprzecznie jedno z najładniejszych i najlepszych aut w segmencie B. Ma świetne proporcje, a ostre przetłoczenia i linie współgrają z kuszącymi obłościami. Dzięki temu auto wygląda na większe i szybsze, niż jest w rzeczywistości. Jednak udane nadwozie to nie wszystko. Micra ma też piękne wnętrze – przemyślane, o ładnym rysunku i wykonane z dobrych materiałów, które wyglądają na jeszcze lepsze, niż są w rzeczywistości. Deska rozdzielcza jest zbudowana w minimalistycznym stylu.

Znalazły się na niej jedynie centralny wyświetlacz oraz panel sterowania nawiewami i klimatyzacją. Jej środkowa część oraz boczki foteli zostały obszyte materiałem w kolorze nadwozia, co sprawia fenomenalne wrażenie. Świetnie leżąca w dłoniach kierownica jest ścięta u dołu, a przez jej wieniec widzimy dwie klasyczne tarcze obrotomierza i prędkościomierza rozdzielone wyświetlaczem wskazań komputera pokładowego. Miejsca w kabinie jest sporo. Z przodu nawet z nadmiarem, z tyłu wygodnie pojadą dwie dorosłe osoby. Do bagażnika zapakujemy 300 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Testowa Micra napędzana była niewielkim, ale zaskakująco fajnym silnikiem o pojemności 1 litra. Jednostka generuje 117 KM, co w zestawieniu z niewielką masą daje bardzo dobre osiągi – pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po niecałych 10 sekundach od startu. Motor nie ma najmniejszych problemów nawet w dolnym zakresie obrotów. Idealnie wspomaga go 6-stopniowa manualna skrzynia. Pierwsze trzy przełożenia są bardzo długie, więc jazda w mieście jest przyjemnością. Napęd przenoszony jest na przednią oś. Mocną stroną Micry jest spalanie. Średnie wyniosło ok. 7 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

To także mocna strona japońskiego malucha. Nastawy amortyzatorów są wprawdzie ukierunkowane bardziej na dbanie o komfort jazdy podróżnych, niż na sportowe pokonywanie zakrętów, ale nie da się powiedzieć, że Micra słabo się prowadzi.

Wyposażenie i cena

Micra w najniższej wersji wyposażenia i z najsłabszym silnikiem 1,0 kosztuje nieco ponad 52 tys. zł. Testowa wersja była jednak o wiele lepiej wyposażona, bo posiadała m.in.: system NissanConnect, który jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, z nawigacją TomTom, pakiet personalizacji, 17-calowe felgi, system nagłośnienia Bose, podgrzewane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną klimatyzację i tempomat. Tak skonfigurowane auto to wydatek przekraczający 74 tys. zł.