Nissan Micra 1,5 dCi 90 KM

Samochody rosną, a granice między segmentami są coraz bardziej zatarte. Tak jest z Nissanem Micra, któremu z wymiarami i ceną coraz bliżej jest do klasy kompakt. Generalnie to bardzo udany samochód = ładny, z obszernym wnętrzem i bardzo, bardzo oszczędnym silnikiem.


Nadwozie i wnętrze

Nissan Micra to bezsprzecznie jedno z najładniejszych aut w segmencie B. Ma świetne proporcje, a ostre przetłoczenia i linie współgrają z kuszącymi obłościami. Dzięki temu auto wygląda na większe i szybsze niż jest w rzeczywistości. Jednak kapitalny wygląd nadwozia to nie wszystko. Micra ma też piękne wnętrze – przemyślane, o ładnym rysunku i wykonane z dobrych materiałów, które wyglądają na jeszcze lepsze niż są w rzeczywistości. Deska rozdzielcza jest zbudowana w minimalistycznym stylu.

Znalazły się na niej jedynie centralny wyświetlacz i panel sterowania nawiewami i klimatyzacją. Jej środkowa część została obszyta jasną skórą, co sprawia fenomenalne wrażenie. Świetnie leżąca w dłoniach kierownica jest ścięta u dołu, przez jej wieniec widzimy dwie klasyczne tarcze obrotomierza i prędkościomierza rozdzielone wyświetlaczem, na którym znajdziemy wskazania komputera pokładowego – klasyk w dzisiejszych czasach. Miejsca w kabinie jest sporo. Z przodu nawet z nadmiarem, z tyłu wygodnie pojadą dwie dorosłe osoby. Do bagażnika zapakujemy 300 litrów.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską Micry drzemała francuska konstrukcja – silnik diesla o pojemności 1,5 l i mocy 90 KM. Jednostka słynie przede wszystkim z tego, że jest jedną z najbardziej oszczędnych dostępnych obecnie na rynku. Oczywiście 3,7 l na 100 km, które deklaruje producent to lekka przesada, ale już średnia na poziomie 4,2 l jest jak najbardziej realna. Osiągi też są zadowalające, bo pierwsza setka na liczniku pojawia się po niecałych 12 s.

Zawieszenie i komfort jazdy

To także mocna strona japońskiego malucha. Nastawy amortyzatorów są wprawdzie ukierunkowane bardziej na dbanie o komfort jazdy podróżnych, niż na sportowe pokonywanie zakrętów, ale nie da się powiedzieć, że Micra słabo się prowadzi.

Wyposażenie i cena

Najtańsza Micra kosztuje obecnie 57100 zł. To dużo jak na auto tej klasy. Ale gdy głębiej zajrzymy do cennika stwierdzimy po pierwsze, że już podstawowa wersja jest bardzo dobrze wyposażona, a po drugie, że porównując ceny wyższych odmian, nie są one mocno droższe od podstawy. I tak samochód z silnikiem diesla pod maską i w topowej wersji N-Connecta kosztuje 65150 zł. Na jej pokładzie znajdziemy m.in.: system nawigacji, klimatyzację automatyczną, tempomat, elektroniczne systemy bezpieczeństwa, czy skórzaną wielofunkcyjną kierownicę.