Nowa Fabia już oficjalnie

Pierwsze egzemplarze nowej Skody Fabii zjechały już z linii produkcyjnej i wkrótce trafią do klientów. W ubiegłym tygodniu w Pradze czeska marka oficjalnie zaprezentowała odświeżony model. Ma on być pod każdym względem lepszy od poprzednika i przynajmniej równie dobrze jak on się sprzedawać.

– Produkcja Skody Fabii rozpoczęła się niemal 20 lat temu. Teraz najnowsza wersja najpopularniejszego modelu w naszej ofercie będzie korzystać z wysokich standardów jakości, jakie oferuje główna fabryka Skody – Mladá Boleslav. Fabia z nowym designem i nowoczesnymi technologicznymi rozwiązaniami jest gotowa na nowe wyzwania – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Skoda ds. Produkcji i Logistyki.

Od 1999 roku Skoda Fabia jest jednym z najpopularniejszych modeli samochodów. Po Octavii to drugi najchętniej wybierany model producenta, oferowany w dwóch wariantach: hatchback i combi. Pierwsza generacja trafiła aż do 1 790 000 klientów, równie imponujący wynik osiągnął jej następca z wynikiem 1 710 000 dostaw. W czerwcu 2017 roku fabrykę producenta opuściło pół miliona aut trzeciej generacji. Perspektywy dalszych sukcesów modelu są szczególnie duże dzięki wdrożonym nowym rozwiązaniom.

Nowa Fabia zyskała bogatsze wyposażenie standardowe i będzie teraz dostępna m.in. z nowymi reflektorami ze światłami do jazdy dziennej LED, systemem wspomagania ruszania pod wzniesienia Hill Hold Control oraz funkcją Easy Light Assist odpowiedzialną za automatyczne włączenie świateł mijania. Na listę standardowego wyposażenia najpopularniejszej wersji Ambition trafiło nowoczesne i intuicyjne w obsłudze radio z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala oraz funkcją Bluetooth, umożliwiającą bezprzewodowe podłączenie telefonu. Fabia może teraz zostać wyposażona także w nowoczesne rozwiązania, takie jak BLIND SPOT DETECT, czyli funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach oraz reflektory Bi-LED z funkcją doświetlania zakrętów.

Na gamę silników nowej Fabii składają się cztery jednostki benzynowe, każda z trzema cylindrami i niską pojemnością 1.0, Motory MPI mają pośredni wtrysk i zapewniają moc 60 KM lub 75 KM. Dwie jednostki TSI są wyposażone w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa, dzięki czemu generują moc 95 KM i 110 KM. Najmocniejsza wersja może posiadać 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG.