Opel Astra 1,6 BiTurbo 150 KM

Auta kompaktowe są nie tylko coraz większe, ale też coraz lepiej wykonane i dostępne z wyposażeniem, które jeszcze do niedawna było zarezerwowane wyłącznie klasie Premium. Dzisiaj w jednym z najpopularniejszych kompaktów w Polsce – Oplu Astra – znajdujemy wentylowane siedzenia, elektrycznie sterowane fotele, czy mnóstwo elektronicznych systemów bezpieczeństwa.

Nadwozie i wnętrze

Opel Astra jest obecnie jednym z najładniejszych kompaktów na naszym rynku. Wielkie, skośne reflektory, światła przeciwmgłowe osadzone w głębokich wnękach zderzaka, ostre przetłoczenia wzdłuż boków, „niedokończone” zamknięcie linii okien z tyłu, wielki spojler na dachu, duża antena w kształcie płetwy rekina, świetne obręcze kół – wszystko to sprawia, że kompaktowy Opel wygląda nie tylko świeżo, ale przede wszystkim bardzo dynamicznie. Sportowy duch panuje również pod dachem naszej Astry. To zasługa znakomicie wyprofilowanych foteli, na których można zająć iście rajdową pozycję.

Siedząc prawie na podłodze, bardzo ważne jest prawidłowe podparcie ud oraz dolnej części kręgosłupa, za co w Astrze odpowiada bardzo szeroki zakres regulacji kątów nachylenia oparcia i siedziska. Długość tego ostatniego dodatkowo możemy regulować za pomocą wysuwanej części, która podpiera uda już za kolanami. Osoby lubiące ciepło na pewno docenią też fakt, że siedzenia są podgrzewane oraz wentylowane, więc sport i wygodę Astra oferuje w pakiecie, przynajmniej jeżeli chodzi o siedzenia. Zegary w srebrnych tubach wyglądają efektownie i są czytelne.

Na środku deski rozdzielczej znajdziemy wielki wyświetlacz (oczywiście dotykowy), a pod nim panel sterowania klimatyzacją. W porównaniu do poprzedniego modelu znacznie poprawiono ergonomię, bo wcześniej na panelu centralnym było całe mnóstwo guzików i przycisków, wśród których ciężko było się połapać. Teraz wszystkimi funkcjami auta steruje się za pomocą dotykowego panelu, co jest łatwe i funkcjonalne. W Astrze cztery dorosłe osoby będą podróżować w komfortowych warunkach – miejsca znajdą wystarczająco na nogi i nad głowami.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską testowej Astry pracował diesel o pojemności 1,6 l i mocy aż 150 KM krzesanej dzięki dwóm sprężarkom. Motor ten pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund. Trzeba dodać, że moc rozwijana jest w sposób bardzo łagodny i równomierny. Nie ma żadnych turbodziur, szarpnięć, czy braku mocy na niższych obrotach. Do tego Astra z tym silnikiem niewiele pali – średnio jest to około 6 l/100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Nastawy zawieszenia w Oplu Astra należą raczej do tych sztywnych. Zobowiązuje do tego nie tylko obecny trend, ale i osiągi, więc auto w zakrętach sprawować się w końcu musi nie tylko poprawnie. Twardego zawieszenia nie odczuwamy w codziennej jeździe, bo pracuje ono bezgłośnie i dopiero podczas pokonywania zdecydowanych przeszkód, jak np. nierówne torowiska. Poza tym jest miło i wygodnie – fotele są kapitalne, kabina jest świetnie wyciszona.

Wyposażenie i cena

Najtańszy Opel Astra kosztuje 66700 zł. Wersja testowa, oznaczona jako Elite „zaczyna się” od 98900 zł. Na jej pokładzie znajdziemy m.in.: skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowane fotele z elektryczną regulacją, podgrzewanie kierownicy, kamerę cofania, system automatycznego parkowania, szereg systemów dbających o bezpieczeństwo, czy inteligentne światła LED.