Pasjonaci genealogii i heraldyki uhonorowani

(23 marca) W I LO we Włodawie uroczyście podsumowano XII Powiatową Olimpiadę Genealogiczno-Heraldyczną, zorganizowaną przez nauczycieli tej szkoły, pod honorowym patronatem starosty włodawskiego.

W tegorocznej edycji olimpiady uczestniczyło kilkudziesięciu uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu włodawskiego.
WYNIKI. Kategoria konkursowa: drzewo genealogiczne rodziny: I poziom gimnazjalny: 1. miejsce – nie przyznano, 2. Martyna Zielińska – Publiczne Gimnazjum nr 1 we Włodawie, 3. Aleksandra Łuszczewska – Publiczne Gimnazjum nr 2 we Włodawie. II poziom ponadgimnazjalny: 1. miejsce Agata Mazurek – II LO we Włodawie, 2. Katarzyna Sankowska – I LO we Włodawie i Aleksandra Anisiewicz – I LO we Włodawie, 3. Agnieszka Pruniewicz – II LO we Włodawie i Julia Krzemińska – I LO we Włodawie. Wyróżnienie: Jan Jarmoszewicz – I LO we Włodawie i Weronika Kratiuk – I LO we Włodawie. Kategoria konkursowa: malarska lub plastyczna prezentacja dworów, dworków szlacheckich i chat lub strojów szlacheckich, mieszczańskich i chłopskich Lubelszczyzny: I poziom gimnazjalny: 1. miejsce Zuzanna Fiała – PG nr 2 we Włodawie i Julia Stępień – Zespół Szkół w Wyrykach, 2. Julia Markiewicz – PG nr 2 we Włodawie i Wiktor Pakuła – PG nr 1 we Włodawie, 3. Milena Litomska – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy we Włodawie. II poziom ponadgimnazjalny: 1. miejsce Karolina Patejuk – Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Korolówce-Osadzie, 2. Karolina Malczewska – II LO we Włodawie, 3. Daryna Kotsiubenko – II LO we Włodawie.
Wykład poprzedzający rozdanie nagród przedstawiła dr Agnieszka Januszek-Sieradzka z Katedry Dziejów i Kultury Europy Jagiellońskiej KUL w Lublinie. Gospodarzem uroczystości była Arlena Krawczuk, dyrektor I LO we Włodawie. Nagrody ufundowało Starostwo Powiatowe we Włodawie.
– Poznawanie własnych korzeni jest pasjonujące – mówił do młodzieży wicestarosta Adam Panasiuk. – Sam od lat poznaję rodzinne drzewo genealogiczne i doszedłem już do XVIII wieku. Na pewno jest to doskonałą formą poznawania historii, bez której znajomości nie ma dobrej przyszłości. (-)