Peugeot 308 GT 1.6 Hybrid 225

Niegdyś trendy w klasie kompaktów wyznaczał Golf. Dzisiaj pałeczkę przejął najnowszy Peugeot 308, który nie tylko świetnie wygląda, ale też oferuje ultranowoczesne multimedialne wnętrze, które każdy może dopasować do swoich potrzeb.

Nadwozie i wnętrze

Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale konia z rzędem temu, komu nie spodoba się ten samochód. Piękna klasyczna sylwetka bardzo przypomina BMW serii 1. Wielkie koła, wyeksponowane nadkola i zderzaki, ciemne obramówki wokół szyb oraz przydymione klosze reflektorów i tylnych lamp w połączeniu z białym lakierem robią fantastyczne wrażenie. Agresywnie, nawet drapieżnie wygląda przód ze światłami w kształcie odwróconej litery „V”, wielkiego czarnego grilla i ostrych przetłoczeń na krawędziach maski. Równie ekscytująco wygląda tył.

W pokrywę bagażnika wkomponowano zespolony klosz świateł, który wygląda rewelacyjnie, podobnie jak czarny dyfuzor w dolnej części zderzaka z podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Jeszcze większe wrażenie robi wnętrze. Dwuramiennej, bardzo małej i spłaszczonej kierownicy spodziewali się wszyscy, podobnie jak wirtualnych zegarów, ale kształt deski rozdzielczej, boczków drzwi a nawet daszku nad zegarami jest małym dziełem sztuki. Pod centralnym monitorem pojawiła się nowość w postaci oddzielnego dotykowego panelu, którego poszczególne przyciski pełnią role klawiszy skrótowych do nawigacji po całym systemie. Jest ich sześć i za pomocą aplikacji możemy przestawiać ich kolejność na taką, której np. najczęściej używamy.

Cały system działa bardzo płynnie i szybko, a dzięki bardzo intuicyjnemu menu jego obsługa jest prosta. Najwięcej czasu zajmuje poznanie wszystkich funkcji i ustawienie ich pod siebie. Możliwości konfiguracji jest mnóstwo, więc np. stojąc w korku nie będziemy się nudzić. Fotel kierowcy ma sterowanie elektryczne z funkcją masażu. Poza tym jest bardzo wygodny i obszyty bardzo miękką i miłą w dotyku skórą w kolorze sinoniebieskim. Piętą achillesową Peugeota jest skromna ilość miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Bagażnik ma pojemność 361 litrów. To o 50 litrów mniej, niż w wersjach spalinowych.

Silnik i skrzynia jazdy

Do testu dostaliśmy najmocniejszą hybrydę o mocy 225 KM. Składa się na nią silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM oraz motor elektryczny generujący 110 KM. By rozpędzić auto do 100 km/h potrzeba 7,5 sekundy. Wrażenia z jazdy są bardzo fajne, bo kierowca cały czas ma do dyspozycji moment obrotowy wynoszący 360 Nm, więc każde wciśnięcie pedału gazu powoduje natychmiastową reakcję układu napędowego. Napęd na przednią oś przenosi 8-biegowy automat, który dopasowuje się i do stylu jazdy, i do stanu baterii. Gdy akumulatory są puste, skrzynia działa bardziej ospale. Baterie mają pojemność 12,4 kWh i można je ładować tradycyjnie z gniazdka czy ładowarki albo w trakcie jazdy poprzez silnik spalinowy. Na samym prądzie w mieście można przejechać ok. 40 kilometrów. Jazda w trybie hybrydowym zużywa ok. 6 litrów benzyny, zaś gdy jedziemy w dłuższą trasę i rozładują się baterie, średnie spalanie wzrasta o ok. litr.

Zawieszenie i komfort jazdy

Peugeot 308 nie jest samochodem typowo sportowym, choć osiągi ma bardzo dobre. To wygodny i bardzo komfortowy wóz, który, gdy trzeba, może pojechać naprawdę szybko. Wrażenie potęguje świetne wyciszenie kabiny, do której nawet przy dużych prędkościach dociera zaledwie delikatny szmer. Zawieszenie nie jest przesadnie sztywne, ale asfaltu 308 trzyma się pewnie. Dzisiaj każde nowoczesne auto jest wyposażone w system, który elektronicznie zmienia ustawienia zawieszenia, silnika i skrzyni biegów. Nie inaczej jest też w tym przypadku, dzięki czemu można dobrać charakterystykę pracy tych elementów do potrzeby chwili.

Wyposażenie i cena

No i tutaj zaczynają się schody, bo tanio nie jest. Oczywiście trzeba brać poprawkę na to, że to nowy model, więc i jego cennik będzie odpowiednio podniesiony, ale i tak za kieszeń trzymać się trzeba. Najtańsza wersja 308 kosztuje 92 300 zł. Najmocniejsza odmiana hybrydowa w niemal topowym wyposażeniu GT została wyceniona na minimum 172 600 zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here