Przetarg na miejski biurowiec się opóźnia

Nie poznamy w tym tygodniu ofert firm zainteresowanych budową nowego biurowca dla urzędu miasta przy ulicy Leszczyńskiego. Termin ich otwarcia został przesunięty na połowę grudnia. Jedna z firm zaskarżyła warunki przetargu.


Oferty firm zainteresowanych budową biurowca przy Leszczyńskiego dla lubelskiego ratusza mieliśmy poznać w piątek, 4 grudnia, ale tak się nie stanie. Miasto poinformowało w ubiegłym tygodniu, że oferty poznamy dopiero 16 grudnia. Jedna z firm wstępnie zainteresowanych wykonaniem inwestycji, zaskarżyła warunki przetargu.

Chodzi o spółkę Strabag z Pruszkowa, która zarzuciła miejskim urzędnikom, m.in., że „wprowadzili możliwość odmowy dokonania odbioru końcowego w przypadku wystąpienia wad, przy czym od arbitralnej decyzji zamawiającego (miasta – aut.) zależy uznanie, czy wady umożliwiają bądź nie dokonanie odbioru końcowego”.

Nowy budynek urzędu miasta przy Leszczyńskiego ma mieć 7 kondygnacji i 29 metrów wysokości. Powstanie w miejscu starego biurowca, który zostanie zburzony (rozbiórką również zajmie się zwycięzca przetargu, podobnie jak przygotowaniem projektu). Do nowej siedziby za kilka lat wprowadzi się większość wydziałów i biur wchodzących w skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju.

Chodzi m.in. o Wydziały Architektury i Budownictwa, Funduszy Europejskich, Geodezji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Mieniem, Planowania, Ochrony Środowiska oraz Biura: Miejskiego Architekta Zieleni, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Rewitalizacji i Klimatu oraz Zarządzania Energią. Do tej pory te jednostki mieściły się w starym biurowcu przy Leszczyńskiego, a także przy ul. Wieniawskiej, czy w siedzibach przy ul. Zana, Peowiaków czy Złotej. W nowym gmachu przy Leszczyńskiego powstanie też nowe Biuro Obsługi Mieszkańców z dwunastoma stanowiskami.

Budowa ma się zakończyć najpóźniej we wrześniu 2023 roku. Łączna powierzchnia użytkowa nowego biurowca wyniesie około 13,7 tys. m2, z czego powierzchnia biurowa – ok. 7,6 tys. m2. Do nowej lokalizacji przeprowadzi się w sumie około 570 pracowników.

Nowy budynek będzie mieć oczywiście monitoring, system rejestracji czasu pracy czy rozpoznawania tablic rejestracyjnych. – W związku z utworzeniem nowego Biura Obsługi Mieszkańców, zamówienie obejmuje również rozbudowę funkcjonującego w urzędzie tzw. systemu kolejkowego, o nowy 12-stanowiskowy oddział z wyposażeniem w urządzenia do bezpośredniej obsługi interesantów: nowy automat biletowy, wyświetlacze oraz głosowy system przywoławczy – wylicza Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

Grzegorz Rekiel

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here